Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infrasestructures
L'aeroport de Castelló compleix un any inaugurat sense avions

Costa tots els mesos 786.000 euros i i representa el balafiament dels diners públics i inversions absurdes

25/03/2012 Res-pública
L'aeroport de Castelló, en el qual s'han invertit 150 milions d'euros, segueix sense data d'obertura un any després de la seva inauguració. La incertesa segueix marcant el futur d'una infraestructura amb errors de construcció pendents d'esmena, un plet entre la Generalitat i l'empresa concessionària, i una imatge molt deteriorada per la gestió dels seus responsables públics.

Avui es compleix un any de la inauguració de l'aeroport. El multitudinari esdeveniment, que va congregar a 1.500 persones, va estar condicionat per les presses, ja que es va celebrar a amb prou feines tres dies de la prohibició d'actes que marca la Llei Electoral.

La justificació que va donar, Carlos Fabra, per inaugurar un aeroport sense avions va ser motiu d'escarni estatal: "Hi ha els qui diuen que estem bojos per inaugurar un aeroport sense avions. No han entès gens de l'acte. Aquest és una aeroport per a les persones"

Fabra es va superar a si mateix quan, amb to afectuós, va preguntar als seus néts: "Us agrada l'aeroport de l'avi?" Una anècdota que resumeix el caràcter personalista del projecte, com es va confirmar després amb la colossal escultura de Ripollés, inspirada en la figura de Carlos Fabra, com va reconèixer l'artista. Francisco Camps també va estar en la inauguració i no va escatimar elogis cap a Fabra, al que va qualificar de visionari" i "autor intel·lectual del projecte". I va proclamar: "Castelló està en el més alt de la història. És la culminació d'un somni".

Un any després, mentre espera un futur millor, l'aeròdrom xucla cada mes 786.000 euros de les arques públiques. Cada més, 300.000 euros se'n van en manteniment i 7.700 en llum. Les nòmines sumen uns 32.000 euros mensuals, 382.000 l'any. El control aeri costa 850.000 euros anuals i la seguretat, 1,1 milions d'euros més. En total, sis milions cada any, tot i que alguns càlculs eleven la xifra fins als vuit.

A totes les despeses, cal sumar-hi 90.000 euros anuals en vigilància de fauna, una partida habitual en els aeroports. En el cas de Castelló, això inclou vuit fures per controlar una plaga de conills que amenaça de menjar-se els cables de la infraestructura. També hi ha vuit falcons que patrullen la zona per eliminar-ne les aus que puguin afectar negativament uns avions que, de moment, no existeixen.

L'aeroport, situat al municipi de Vilanova d'Alcolea, és propietat de la societat pública Aerocas, participada majoritàriament pel govern valencià, on encara hi fugura el dirigent del PP a Castelló, Carles Fabra. Tot i que està sota sospita de gravíssims delictes de corrupció
 
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid