Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El govern de Camps aposta per la Fórmula 1 fins l'any 2020 amb un cost de 108 milions d'euros

Les corts valencianes tenen a punt el contracte que estendrà la Fórmula 1 fins a 2020. Una decisió que costarà als valencians 18 milions d'euros cada any, 108 milions en els sis anys d'ampliació.

Ara bé, el Consell s'ha negat a facilitar a l'oposició informació sobre diversos contractes de la Generalitat, entre ells est, amb l'argument que tenen clàusules de confidencialitat o podrien vulnerar “el secret professional”.

14/06/2011 15:21 Drets i Llibertats

Recordem tal com apunta l'Informatiu que En 2009 Valmor Sports ja declarava unes pèrdues acumulades de 12'5 milions d'euros, però afortunadament per als empresaris propers al president Camps, este va decidir que d'ara endavant serien els ciutadans els que pagarien el cànon —llavors, de 19 milions d'euros, ara es xifra entorn dels 26 milions anuals— perquè la prova es dispute en el port de València. Este cost se sumaria al de la creació del circuit urbà (entorn dels 100 milions d'euros) que no va eixir a cost zero com el líder del PP valencià va prometre abans de comparéixer en les urnes en 2007.

Solament coneixent estes xifres, i tenint en compte que també els comerciants de la ciutat han negat tindre cap benefici (després de punxar quan el primer any van declarar comercial el diumenge de la prova, mai més van tornar a fer-ho, perquè els assistents a la carrera no els van reportar cap ingrés addicional), resulta molt difícil quan no impossible determinar on estan els enormes ingressos a sumar en "l'haver" per a compensar este "deure" i fer de la Fórmula 1 a València un negoci beneficiós.

Si a açò se li suma que en l'estrictament esportiu, les proves disputades fins ara, a més de coincidir amb un clot sense fi del pilot d'origen asturià establit a Suïssa, Fernando Alonso, han evidenciat un menyspreu dels afeccionats per un circuit al qual amb prou faenes es produeixen avançaments, el motiu de l'interés de Francisco Camps per perllongar un invent que aparentment no sembla resultar rendible per a ningú, resulta la major de les incògnites.

Malgrat açò, si és certa la informació que publicava El Mundo, l'acord entre Ecclestone i Francisco Camps ja estaria tancat, i la prova s'allargaria —i amb açò, les molèsties als veïns, la paralització del projecte de façana marítima de la ciutat i, si les coses no canvien radicalment, les pèrdues ingents de diners  públics— fins a l'any 2020. Un acord que Camps potser donarà a conéixer després de la seua investidura com a president de la Generalitat, que tindrà lloc este mateix dijous.

 

Dibuix de Paula Cabildo a Barrio de del Carmen

Per saber-ne més:

El Gran Permi d'Europa Fórmula I a València torna a ser un fiasco econòmic 

REPORTATGE: El circuit urbà de Formula 1 de València, un gran impacte econòmic entre sorolls i talls de trànsit. ACN

El govern valencià avala 74 milions a l'equip de futbol i patrocinarà la Fórmula 1 

Oposició veïnal al circuit urbà de Fórmula 1 de València 

El Parlament Europeu obrirà un investigació sobre el circuit urbà de Fórmula 1 de València 

Concentració veïnal contra la celebració del Gran Premi d'Europa de Fórmula 1 a València 

Els barris de Natzaret i el Grau de València aïllats per la cursa de Fórmula 1 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid