Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Hem perdut la por a la repressió perquè hem entès els seus mecanismes
30/05/2012 Eudald Calvo
Eudald Calvo, regidor per la CUP a Argentona Eudald Calvo, regidor per la CUP a Argentona
Les recents detencions tant a Bunyola (Mallorca), com a diferents poblacions de Catalunya (Reus, Barcelona, etcètera), així com les multes imposades per la "primavera valenciana" no les podem prendre en consideració com a actuacions aïllades, desvinculades entre sí. No són fruit de la casualitat. Tampoc no vull dir amb això que la Policia Nacional s'hagi posat d'acord amb els Mossos d'Esquadra per engegar una campanya "nacional" de repressió, les coses no van així. Però sí que hi ha un factor de causa-efecte, una causalitat, que ens allunya de la casualitat, i perdoneu-me pel joc de paraules.

Amb això vull situar l'estratègia repressiva que estem vivint a tres punts del país com un símptoma que estem fent mal al sistema. Quan no hi ha repressió o és "de baixa intensitat" com es coneix sovint, és perquè la nostra activitat no posa en jac el sistema i els Estats que ens oprimeixen. Algú es creu que Esperanza Aguirre hagués insitat a tancar el Vicente Calderón si els dels xiulets haguéssin estat uns pocs seguidors? La por del sistema cap a un gir de timó de la societat cap a propostes més democràtiques i justes com les que proposa l'esquerra independentista i, en general, l'esquerra rupturista, la veiem dia a dia. Ho podem veure amb números quan veiem l'elevat vot que reben candidatures com la CUP o amb el candidat a Rector a la UAB, en Pere Solà, que ha estat el més votat.

Però també ho podem veure amb la repressió, i amb aquesta ens haurem de veure les cares. O algú es pensava que això era un camí fàcil? És el moment de plantar cara a la repressió, com vam fer molt bé recentment (i aprofito per felicitar Alerta Solidària per la seva tasca) amb la roda de premsa anterior al Primer de maig. Ens haurem d'enfrontar a les multes amb insubmissions a aquestes. Ens enfrontarem als judicis amb dignitat i sabent que això és una conseqüència de la nostra lluita. I sobretot, amb solidaritat a les companyes detingudes.

Cal agrair a les persones que van donar la cara el dia de la vaga del 29M i que després van plantar cara a l'estratègia repressiva de CIU. Ara cal seguir al peu del canó amb tenacitat, com ho han fet molts abans nostre. Hem perdut la por a la repressió perquè hem entès els seus mecanismes.

Llibertat detingudes per la vaga general !

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  8. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid