Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió estudiantil
Els Mossos desallotgen, de matinada, els estudiants tancats a la UdG

El SEPC denuncia que el desallotjament "ha estat propi del franquisme"

28/05/2012 Educació

Els Mossos d'Esquadra han desallotjat els estudiants que ocupaven el rectorat de la Universitat de Girona (UdG) després de sis dies de protesta. Ho han fet de matinada, en una gest que el SEPC ha interpretat "propi del franquisme" sobretot després que la rectora, Anna Maria Geli, hagi ordenat el desallotjament després de trencar les negociacions amb els estudiants i rebutjar tots els punts que havien posat sobre la taula. Sense acord doncs, desallotjament policial. La segona entrada dels Mossos que Geli ordena en mig any.

Un desallotjament que els estudiants ja s'esperaven després que divendres Geli denunciés l'ocupació als Mossos d'Esquadra, però no que aquest arribés de matinada i després de negociar amb els mediadors dels Mossos.

El desplegament policial ha estat notable: a les dues de la matinada fins a una desena de furgonetes dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra han accedit per davant i per darrere de l'edifici, utilitzant escales i altres estris, i han desallotjat els estudiants. Ho han fet violentament: retenint-los, traient-los un per un a la força, escorcollant-los en una operació que ha acabat amb més d'una vintena d'identificacions. Tots els estudiants han estat identificats i gravats pels Mossos, que han enregistrat tota l'operació.

Els estudiants han denunciat que els han posat de cares a la paret, que hi ha hagut empentes i que els han insultat. Casualment, el portaveu del SEPC a Girona, Jordi Alemany, ha estat retingut fins al final i ha estat el darrer en sortir de l'edifici.

En total, onze vehicles dels Mossos s'han desplaçat fins a la Plaça Sant Domènec per participar en el desallotjament, que ha coordinat el cap de l'ABP del Gironès-Pla de l'Estany, l'intendent Xavier Creus.

#Gelidimissió

Durant el matí, més d'un centenar de persones s'ha concentrat davant de les Àligues amb una sola petició: "Geli dimissió". S'inicia doncs una mobilització que no s'aturarà fins a aconseguir que Geli dimiteixi i se li exigeixin responsabilitats.

Les organitzacions estudiantils, sindicats, altres col·lectius i el moviment 15-M, han exigit la dimissió immediata d'Anna Maria Geli i l'obertura d'un expedient informatiu per determinar l'abast de les seves responsabilitats. També la CUP de Gironaha condemnat el desallotjament del rectorat i ha criticat l’operació policial, que ha qualificat d’”agressiva i desproporcionada”. A més, ha carregat contra la rectora per haver permès, altre cop, l’entrada dels cossos policials dins les instal·lacions de la universitat.

Diversos membres de la CUP, entre els quals el regidor i portaveu de la formació a l’Ajuntament de Girona, Jordi Navarro, han participat aquest migdia en la concentració convocada a la universitat per denunciar el desallotjament. La CUP també ha expressat el suport als estudiants i a la resta d’agents de la universitat que durant aquests dies s’han estat mobilitzant en contra de les retallades.

Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  7. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  8. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  9. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  10. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid