Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets en prill
Els pares d'un menor de la llista de Puig denuncien el web per delators

La querella l'ha presentat la família amb tres afectats més per la suposada falta de legalitat en l'ús de les seves dades personals

17/05/2012 Drets i Llibertats
Els pares d'un menor d'edat que apareixia al web del Departament d'Interior per delators ha presentat una querella criminal a l'Audiència Nacional espanyola contra els màxims responsables dels Mossos d'Esquadra i l'Agència Catalana de Protecció de dades per la publicació de la fotografia del seu fill de 15 anys. El mes passat, la família d'un altre menor ja va acudir als Mossos per demanar la retirada de les imatges.

Segons ha informat Europa Press la fotografia d'aquest menor no ha estat esborrada encara de la web. "La gravetat de l'assumpte és que ha estat penjada la seva fotografia per a escarni públic, menyscabant la seva imatge i dignitat, i sense verificar si la persona és major o menor d'edat, de manera que s'ha vulnerat la legislació de protecció del menor", afirma el text de la querella.

La querella és conjunta i l'ha presentat aquesta família amb tres afectats més per la suposada falta de legalitat en l'ús de les seves dades personals en escoltes telefòniques i per les denegacions d'accés a informació seva en arxius policials, cosa que pot vulnerar el dret fonamental a la defensa.

Això pot constituir, segons la querella, delictes d'utilització i recaptació indeguda de dades de caràcter personal i danys, falsedat en documents oficials i danys a l'administració pública.

Segons l'advocat de la defensa, la policia catalana està incomplint la legislació europea de protecció de dades ja que disposa de fitxers automatitzats des del 2009 amb dades de persones que han estat identificades, sense que aquesta informació s'hagi registrat a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades ni a l'autonòmica, tal com dicta la llei.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  4. El sindicalisme combatiu convoca una manifestació alternativa per a la vaga general a Barcelona
  5. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. Fem Catalunya Nord presentarà el Manifest de Perpinyà coincidint amb la Diada del 7 de novembre
  8. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
  9. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  10. Provocació francesa mentre els nord-catalans denuncien el Tractat dels Pirineus
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid