Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Retallades als mitjans públics
Clam dels catalans del món contra el tancament de TV3 per satèl·lit

La comunitat de catalans repartits pel món han iniciat una campanya de denúncia

03/03/2012 Comunicació
TV3CAT, el canal internacional de Televisió de Catalunya, deixarà d'emetre a través del satèl·lit a partir del dia 1 de maig del 2012, segons va anunciar la cadena, fet que deixarà els milers de catalans que hi ha repartits pel món sense senyal, en el seu cas #sensesatelit.

El canal TV3CAT es podrà seguir veient mitjançant internet i les plataformes de cable estatals que l'inclouen comercialment a Espanya, però això no serà així a França ni a Itàlia ni tampoc més enllà.

Davant d'aquesta retallada, la comunitat de catalans al món han iniciat una campanya de denúncia que ha aconseguit un seguiment massiu només per internet. En unes setmanes han aconseguit que més de 3.500 persones de tots els països hagin subscrit el seu manifest, tramès al president de la Generalitat, al president de la CCMA, al Consell de l'Audiovisual de Catalunya i als principals partits del parlament.

En el manifest, la comunitat catalana denuncia el que considera "un pas enrere per a la cultura i la llengua catalanes" i titlla el tancament de "decisió errònia i contrària a la nostra projecció exterior". Així, afirma que "ens tanca les portes a Europa, a més de privar els milers de catalans residents a l'exterior de poder participar en condicions de l'espai català de comunicació".
Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid