Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
JUDICIAL
Satisfacció a la xarxa per la sentència contra Garzón
09/02/2012 Drets i Llibertats
Garzon Garzon
La sentència que ha condemnat avui el jutge Garzón ha originat moltes reaccions en poques hores. Des dels Països Catalans aquesta bufetada contra el polèmic magistrat ha estat aplaudida i celebrada, especialment a la xarxa. Molts usuaris recorden els centenars de casos de tortura en què Garzón ha estat involucrat com a jutge instructor (contra detinguts per causes polítiques a l'Estat espanyol).

Molts usuaris de Twitter i Facebook han destacat la condemna del magistrat amb alegria i amb una sensació de justícia poc esperada.

Avui #Garzona11 ja és "trending topic" a nivell mundial. La xarxa s'ha omplert de comentaris, informacions i debats. Especialment pel que fa a les opinions que estan d'acord amb la sentència i critiquen les escoltes a la trama Gürtel i recorden el paper de torturador del magistrat ara inhabilitat.

Des que s'ha sabut la notícia, els missatges a Twitter s'han començat a reproduir a gran velocitat. Les etiquetes de #garzona11, #garzon, #apoyoagarzon i #juezgarzon són les més actives des que s'ha conegut la sentència.

Sectors d'usuaris de la xarxa, desconeixedors de les responsabilitats de Garzón en nombrosos casos de tortura als detinguts, han obert una campanya en defensa del magistrat. El suport a Garzón des de sectors progressistes es basa en els procediments i investigacions judicials que el magistrat va encetar en casos com els desapareguts a l'Argentina, l'extradició del dictador Pinochet o els crims del franquisme. Uns casos molt mediàtics i envoltats d'espectacle, però que comptaven amb una nul·la possibilitat de prosperar judicialment i dels quals Garzón s'ha servit per adquirir notorietat i tirar terra damunt de la imatge de jutge torturador.
Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid