Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1992 Operació Garzón: Francesc X. Tolosana és detingut a Tarragona

1992 Operació Garzón: Francesc X. Tolosana és detingut a Tarragona per la Guàrdia Civil acusat de formar part de Terra Lliure

02/07/1992 Tal dia com avui

 En el marc de l'Operació Garzón agents de la Guàrdia Civil van detenir en aquesta data Francesc X. Tolosana a Tarragona, on residia aquest independentista, acusat de formar part de Terra Lliure.

La premsa d'aquests dies parlava poc sobre el degoteig de detinguts dels quals es tenia notícia a diari arreu dels Països Catalans. En el cas d'aquesta detenció els mèdia se'n van fer ressò a través de petites notes que no aclarien els motius de la detenció, i encara no parlaven dels casos de tortura ni de la situació dels detinguts. El diari AVUI reproduïa aquesta breu nota sobre la situació del detingut tarragoní:


La Guàrdia Civil deté un altre suposat membre de Terra Lliure a Tarragona

dissabte, 4 de juliol de 1992


TARRAGONA - La Guàrdia Civil va detenir dijous a la nit a Tarragona dues persones més per la seva suposada relació amb Terra Lliure, si bé una d’elles va ser posada en llibertat poques hores més tard, segons informa Rita Marzoa. El se­gon detingut, la identitat del qual respon a les inicials J .T.A [Xavier Tolosana]., va ser traslladat durant la matinada d’ahir a Madrid per passar a disposició de l’Audiencia Nacional. La Guàrdia Civil el considera relacionat amb accions terroristes en col.laboració amb alguns dels detinguts en ets últims dies. Amb la de J.T.A. ja són onze les detencions realitzades des del passat 29 de juny en marc d’una amplia operació policial contra activistes de Terra Ttiure que no han abandonat la violencia, tot i l’anunci fet en aquest sentit l’estiu passat pels dirigents de t’organització. Un dels arrestats és l’ex-regidor del Masnou i dirigent de l’MDT Jaume Oliveras. (Redacció)

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid