Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1992 Operació Garzón: més detencions d'independentistes arreu dels Països Catalans

1992 Operació Garzón: més detencions d'independentistes arreu dels Països Catalans

07/07/1992 Tal dia com avui

En aquesta data continuen les detencions iniciades el 29 de juny, i les denúncies de tortures dels detinguts arreu dels Països Catalans. Més detencions d'independentistes.

El metge Oriol Martí, militant del PCC, va ser detingut a Barcelona, acusat d'haver guarit un ferit;  Carles Buenaventura, aleshores militant d'ERC, va ser detingut a Girona; els independentistes Xavier Ros i Xavier Puigdemont van ser detinguts a Banyoles,  i Xavier Alemany a l'Estartit. Oriol Malló, en cerca i crida, es va lliurar als Mossos d'Esquadra (que el van lliurar a la Guàrdia Civil immediatament sota la llei "antiterrorista", en l'empara de la qual va ser torturat com la resta de detinguts).

Joan Durà va ser detingut a Monòver; Guillem de Pallejà va ser detingut també per la Guàrdia Civil a Sant Cebrià de Vallalta, i Andreu Cabot i Oriol Montserrat a Mataró.

Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid