Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
Escola Valenciana demana a Educació que elimini les barreres per estudiar català

L'entitat vol que la conselleria aclareixi si es potenciarà el plurilingüisme sense suprimir les línies en valencià

05/12/2011 Llengua
Escola Valenciana ha demanat aquest dilluns a la secretària d'Educació, Auxiliadora Hernández, que confirmi si es potenciarà el plurlingüisme sense suprimir les línies en valencià. Representants de l'entitat s'han reunit amb la conselleria d'Educació per demanar-li que elimini les barreres per estudiar en català al País Valencià.

En el centre del debat hi ha hagut no només la negociació del decret sobre plurilingüisme sinó també la catalogació dels llocs de treball de secundària, l'obertura de noves línies en valencià i la campanya de matriculació 2012.

En el marc de la negociació del model plurilingüe l'entitat cívica ha explicat a la conselleria que cal dir obertament als 230.000 alumnes que estudien en valencià que el mes d'abril podran continuar triant els programes d'ensenyament en valencià i immersió lingüística

A més, Escola Valenciana ha demanat el desbloqueig de la matriculació en valencià. "Volem que es complisca l'article 6.2 i que qualsevol que ho demane tinga ensenyament en valencià", han explicat. L'entitat cívica ha recordat que és "incoherent" que es posen barreres a les famílies quen volen que els seus fills estudien en valencià perquè segons els propis estudis de la conselleria són els programes que millors resultats donen.

Així, l'entitat ha recordat que el seu document de consens insta a millorar els programes d'incorporació progressiva o línies en castellà perquè actualment no assoleixen els objectius de capacitar els alumnes en les dues llengües oficials i com a mínim una llengua estrangera.

Escola Valenciana també ha demanat un acord concret pel que fa a la catalogació de llocs de treball de secundària, és a dir, que els professors hagen de d'acreditar coneixements de valencià per a poder exercir la docència. L'entitat cívica ha afirmat que hi ha una posició de consens amb el sindicats i que la conselleria ha mostrat una opinió favorable al respecte. "Estem en condicions d'avançar un acord concret abans del 2012", han afirmat.
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid