Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escola Valenciana enceta una ronda de reunions per ampliar el consens per la llengua

Ahir representants de la Societat Coral el Micalet i Ca Revolta es van reunir amb el president d’Escola Valenciana  i van destacar la importància “d’acords imminents” per generar un discurs unitari. 

L’entitat cívica preveu en una primera fase un centenar de contactes fins el mes de febrer. Sobre la taula dos primers assumptes: una gran campanya unitària de promoció dels programes plurilingües d’ensenyament en valencià i generar un marc d’acord per aïllar els polítics que utilitzen la llengua com element de confrontació.

16/12/2010 01:27 Llengua

Ahir va començar la ronda de contactes entre diferents agents cívics, sindicals i de partits polítics envers les perspectives de futur del valencià en els àmbits socials i educatius. La ronda, proposada per Escola Valenciana, preveu un centenar d’encontres amb agents de tot el País Valencià. Ahir la Societat Coral El Micalet i Ca Revolta van apostar per recolzar la via d’ampliar el consens i per un discurs coherent, unitari i adreçat a un públic ampli. La setmana vinent Escola Valenciana es reunirà amb Intersindical Valenciana, CCOOPV i ACPV.

El mes de gener les reunions se centraran en els partits polítics. L’entitat ha anunciat contactes amb els partits de l’oposició, i a més ja ha enviat sol·licitud d’entrevista amb diferents conselleries del govern. També per primera vegada en els darrers anys l’entitat sol·licitarà un encontre amb l’organisme de partit del Partit Popular. També es programen reunions amb regidors dels principals partits polítics. El president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, ha indicat que “en els darrers anys hem comprovat que aspectes com la matriculació en les línies en valencià s’han despolititzat i ,per tant, ens adrecem a tots els valencians i valencians que aposten per una educació de qualitat que garantitze el bilingüisme i avance cap al trilingüisme”. Moreno ha afegit que “cadascú pot tenir els seus matisos, però el futur del valencià depén de generar un acord de tots, també del PP, consistent en recolzar els programes plurilingües d’ensenyament en valencià i fomentar l’ús social”.

Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid