Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escola Valenciana aposta per una educació plurilingüe de qualitat per a tot l’alumnat

Escola Valenciana ha presentat aquest migdia el document “Un model d'educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià” a una Aula Magna de la Universitat de València plena de gom a gom.
 
Amb aques document, Escola Valenciana aposta per una educació plurilingüe de qualitat per a tot l’alumnat valencià, sense distincions, independentment de la procedència lingüística, cultural i socioecòmica dels alumnes. Els programes considerats òptims són els Programes Plurilingües d’Ensenyament en Valencià (PPEV) i els Programes Plurilingües d’Immersió Lingúística (PPIL). 

26/02/2011 19:14 Llengua
No obstant això, en aquells centres en que l’aplicació d’aquests programes no fóra possible s’aplicaria el Programa Plurilingüe d’Incorporació Progressiva (PPIP). En aquest cas l'ús vehicular de valencià en aquests mai podria ser inferior al 50%. 
 
Pel que fa a la incorporació eficient de l’anglés, l'entitat cívica proposa dues vies. En el cas ideal, el dels programes plurilingües d'ensenyament en valencià, s'aposta per consolidar les llengües valencià i anglés des d’infantil i primer cicle de primària introduint la llengua amb major presència social (castellà) a partir dels 7 anys. En aquest cas l’anglés comptaria amb un 25% d’ús vehicular des dels tres anys. Si s'opta per no ajornar la llengua dominant s'hauria d’incorporar l'anglés de forma més incident en el 1r. cicle de primària.
 
La Unitat per l'Educació Mutilingue, organització a qui s'ha encarregat l'estudi, recorda que l'objectiu és “proporcionar als alumnes una igual competència en valencià i castellà i el domini funcional de dues llengües estrangeres”. Jaume Fullana, d'Escola Valenciana, ha convidat l’administració educativa a acurtar “la distància entre els objectius que formula en matèria d’educació plurilingüe – i que EV comparteix—i les seues actuacions que no encaixen en una política educativa plurilingüe coherent”.

El document ha estat encarregat a la Unitat per l'Educació Multilingüe, organisme format per la Universitat d'Alacant, l'Institut Interunivesitari de Filologia Valenciana i la pròpia entitat cívica. En la  seva redacció hi han participat, a més, assessors independents experts en educació. En la taula de ponents ha estat formada per Jaume Fullana, portaveu de la comissió d'educació d'Escola Valenciana; Vicent Pasqual, especialista d'educació plurilingüe, i Vicent Brotons, portaveu de la Unitat per l'Educació Multilingüe. 
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid