Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ni França, ni Espanya, ni l’american way of life

Per Marc Sallas i Batlle, membre del Secretariat Nacional de la CUP

Moltes veus han volgut ubicar l’independentisme en una mera reclamació territorial, una reclamació que beneficiaria, segons aquestes mateixes veus, a les classes més benestants del nostre país. Hi ha diferents elements que contradiuen de base aquests pseudoarguments, que no tenen en compte ni la història del nostre país ni la història en general. Convé remarcar que aquests arguments a casa nostra han estat defensats pels personatges més il·lustres de l’esquerra oficial, gent com en Jordi Solé Tura, que va anar del PSUC al PSOE, passant per Bandera Roja i per pare de la “Constitución”. Un d’aquells personatges a qui ara tots hem de venerar com a conseqüència de la seva malaltia. Jo m’hi nego, doncs entenc que ha estat una de les persones que més mal ha fet al meu país en els darrers anys i que més ha enverinat la nostra cultura política.

04/03/2009 00:17 Opinió

Primerament, cal afirmar amb total rotunditat que és gràcies als sectors populars catalans que la nostra llengua es manté viva i que, per tant, ha esdevingut un dels símbols més clars del nostre plet nacional. Només cal recordar que les burgesies principatines i valencianes han estat les primeres a renunciar a la nostra llengua, amb diferències substancials, i tant, però amb el mateix discurs de fons. Si voleu el fet de la llengua és anectdòtic, però il·lustra molt bé la falsa dicotomia entre allò social i allò nacional. Allò social és nacional per definició, sigui de la nació que sigui. I allò nacional és social, d’una classe o d’una altra.


Diumenge vam celebrar la 7a Calçotada del Casal de Badalona, tota un fita. 3.500 calçots, més de 250 persones menjant aquest tipus de ceba que també deien això: no és només un país el que reclamem, és un model de desenvolupament humà, arrelat a la terra, respectuós amb l’entorn i amb totes les persones, sense distinció de si tenen més o tenen menys. Joan Fuster va deixar escrites unes paraules que encara em martellegen el cervell i que no em puc resistir escriure-us:

“…i aquest catalanisme, nascut al si d’una burgesia efervescent, conservador i legalista, no tenia més opció que ajustar-se a les “regles del joc” del règim liberal. Així fou i així tornarà a ésser, si hom renuncia a l’acció revolucionària per a sol·lucionar favorablement el plet català.” dels Textos d’exili.

 Bé, doncs això mateix dic jo a la meva manera: ni França, ni Espanya, ni l’american way of life!

(per cert, la conversa entre l’Oriol Lladó i en Josep Duran, exregidor de Cultura de Badalona, a una d’aquestes xarxes socials i virtuals és tot un poema. Miraré de fer alguna entrada al Bloc aquesta setmana. Els arguments “democràtics” de l’exregidor del PSOE local no tenen pèrdua)

Rànquings
  1. Comunicat de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGI) en relació a la visita de Felip VI a Montserrat i Badia del Vallès el proper 23 de juny
  2. Les Corts a Barcelona acull l'acte "Per la Llengua, per la la Terra"
  3. L'historiador Fermí Rubiralta desmunta les acusacions falses sobre Daniel Cardona i els germans Badia
  4. La CUP-Som Poble posa el crit al cel amb l’enèsima concessió de l’Ajuntament de Cadaqués al sector turístic.
  5. Arnau Mayans i Carles Castellanos debaten a Arenys de Mar sobre el llegat de Fèlix Cucurull i l’independentisme dels 60
  6. SOS Pirineus denuncia pressions per part d’excàrrecs polítics i convoca un acte públic a Bellver de Cerdanya
  7. La traïció dels líders
  8. Per un Correllengua simultani i unitari als Països Catalans
  9. Per què ningú s’atura a pensar d’on surt aquest clam: “228 raons per fer vaga: dignitat, territori i futur per a un poble lliure”?
  10. Cal reconstruir la unitat estratègica cap a la independència amb rebel·lia i realisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid