Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1902 Esclata a Barcelona una vaga general en demanda de les 9 hores

1902 Esclata a Barcelona una vaga general en demanda de les 9 hores

17/02/1902 Tal dia com avui

El dia 17 de febrer Barcelona queda paralitzada per una gran vaga en totes les activitats industrials, en demanda de la jornada de 9 hores. La vaga afectà tot el Principat. A Vilanova comença el dia 21. Tot i que a Barcelona s'originaren greus enfrontaments entre treballadors i la Guàrdia Civil, a Vilanova, per exemple, esdevingué una protesta pacífica.

El dia 14 anterior es va anunciar l'inici de Vaga General. Ja estaven en vaga els metal.lúrgics, els carreters i els forners. El dia 17 Barcelona estava paralitzada i els greus enfrontaments entre la guàrdia civil i els manifestants van provocar 12 morts i molts ferits. El govern respongué amb l'estat de guerra, el tancament dels locals de les societats obreres i l'empresonament de més de 300 dirigents sindicals. Però la vaga es va estendre a Reus, Sabadell, Sants, Tarragona, Terrassa. La UGT s'hi va mantenir al marge, amb la qual cosa la vaga quedà restringida a Catalunya. Algunes valoracions apuntaren que la vaga fou un fracàs. El dia 24 molts treballadors, els que no estaven empresonats, tornaren capcots a la feina.

Rànquings
  1. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  2. Castelló d’Empúries homenatja Jaume Compte en el centenari del Complot de Garraf
  3. Protesta antimonàrquica a Girona contra la imposició de la imatge del rei Felip VI
  4. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  5. "Descobreixen" que Jaume Compte i Canelles va néixer l'any 1889 i no el 1897
  6. El Complot del Garraf contra la monarquia i la dictadura (1925)
  7. Llengua, cultura i poder
  8. Decidim!: "Una jornada de Lluita pel del Dret a Decidir del poble valencià"
  9. Impulsem una campanya amb el Consell de l’Advocacia Catalana per promoure el català en l’activitat professional dels advocats
  10. "Temps de mobilització"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid