Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
La Comissió de la Dignitat convoca la 97a concentració davant de Via Laietana 43 per reclamar veritat, justícia i reparació

L'acte, que comptarà amb el testimoni de Xavier Barberà i el suport de la Comissió de Memòria Històrica de l'ICAB, reivindica la transformació de l'antiga prefectura policial en un espai de memòria democràtica

03/07/2026 Drets i Llibertats

La Comissió de la Dignitat ha convocat per al pròxim dimarts 7 de juliol, a les set del vespre, la 97a concentració davant de l'edifici de Via Laietana 43 de Barcelona. Sota el lema «Contra l'Oblit: Veritat, Justícia i Reparació», l'acte dona continuïtat a una mobilització sostinguda des de fa anys per reclamar el reconeixement de les víctimes de la repressió franquista i la conversió de l'antiga prefectura de policia en un espai de memòria democràtica.

La concentració comptarà amb el testimoni de Xavier Barberà i amb l'adhesió de la Comissió de Memòria Històrica de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), representada per l'advocat Jordi Oliveras.

Les entitats memorialistes recorden que Via Laietana 43 va ser un dels principals centres de detenció, interrogatori i tortura del franquisme a Catalunya. Per aquest motiu, reclamen que l'edifici deixi de tenir funcions policials i esdevingui un espai dedicat a preservar la memòria de les persones que hi van patir repressió i a divulgar la història de la lluita antifranquista.

La reivindicació s'emmarca en les demandes de veritat, justícia i reparació formulades per les víctimes de la dictadura i per nombroses entitats de memòria democràtica, que consideren incompatible mantenir l'ús policial d'un edifici estretament vinculat a la repressió franquista.

Amb aquesta 97a concentració, la Comissió de la Dignitat reafirma la voluntat de mantenir viva una mobilització que s'ha consolidat com una cita periòdica en defensa de la memòria democràtica. Els convocants fan una crida a la ciutadania a participar-hi sota els lemes «No ens aturarem» i «No ens aturaran», insistint que la reivindicació continuarà fins que Via Laietana 43 deixi de simbolitzar la impunitat i es converteixi en un espai de memòria, reconeixement i garanties de no repetició.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  9. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid