Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Revolta Pagesa
Si el Govern dilata, la terra respon

"Els pagesos aixequen el tall de Coll d'Ares i esperen que les noves promeses del Govern no tornin a ser fum"

13/01/2026 El Davantal

Si alguna cosa han demostrat aquests dies és que quan la pagesia s’organitza, el país s’atura i el poder escolta. Però aquest Govern també està demostrant una altra veritat incòmoda: escolta, però no acostuma a complir. O, si més no, guanya temps perquè el conflicte s'esbaeixi.

La recepta és coneguda: reunions, declaracions solemnes, taules de treball, estudis que s’allarguen i compromisos amb o sense calendari. No és una errada; és una estratègia. Dilatar per desactivar. Fer passar el temps fins que la pressió al carrer afluixi i la indignació es refredi.

Per això aixecar els talls no és una victòria. És una treva fràgil, concedida per responsabilitat, no per confiança. I cal dir-ho sense embuts: aquest Govern no es mereix cap xec en blanc. Cada promesa que no es compleixi serà una prova més que l’objectiu no era resoldre el problema, sinó fer-lo desaparèixer de l’agenda.

La pagesia no ha aixecat els talls perquè cregui en les paraules del poder, sinó perquè sap que pot tornar a tallar quan calgui. I aquest és l’avís que hauria de quedar clar: si els compromisos no arriben, tornaran els tractors.

Perquè quan el Govern dilata,
la resposta només pot ser tornar a bloquejar,
amb aquell crit que travessa la història:

Visca la terra.
Mori el mal govern.

Valora
Rànquings
  1. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid