Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
“Prou d’aeroports, ports i carreteres, cal inversió directe en transport públic”

La CUP proposa la creació d’una comissió d’estudi de compensació i inversió immediata, que la gestió de la infraestructura ferroviària estigui en mans de la Generalitat, l’establiment d’un sistema de control diari o la gratuïtat dels abonaments fins a finals de 2026

26/03/2025 Política

En el ple monogràfic sobre Rodalies, el diputat de la CUP de Comarques Gironines, Dani Cornellà, ha posat èmfasi en la problemàtica que generen els múltiples retards i avaries de Rodalies per les vides dels ciutadans de Catalunya i ha donat a conèixer les propostes de la formació per revertir aquesta deriva.

La CUP proposa la creació d’una comissió d’estudi de compensació i inversió immediata a la xarxa ferroviària de Rodalies, que la gestió de la infraestructura ferroviària estigui en mans de la Generalitat, l’establiment d’un sistema de control diari pel compliment d’horaris que incorpori sancions o la gratuïtat dels abonaments de Rodalies i Mitja Distància fins a finals de 2026. Segons Dani Cornellà “hem de deixar de parlar de ports, aeroports, estacions d’ave i més carreteres, el que hem de parlar és d’una inversió directe en transport públic”. En clau gironina, el diputat defensa la importància de deixar de destinar diners públics a projectes com la nova estació de l’AVE a Vilobí d’Onyar o a l’aeroport de Girona, els quals només portaran “més turistes i més pobresa”, per invertir-los en la millora de la xarxa viària i en la creació de trens-tram com el d’Olot-Banyoles-Girona.

Valora
Rànquings
  1. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  2. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  3. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  4. Fa 50 anys una alenada d’aire fresc va recórrer els Països Catalans
  5. El Correllengua Agermanat posa en marxa una web per difondre la iniciativa arreu dels Països Catalans
  6. Delcy Rodríguez jura la presidència de Veneçuela pel país per Chávez, per Bolívar… i pel seu pare assassinat
  7. Els Pastorets de l’Estany
  8. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  9. Veneçuela i el rostre nu de l’imperialisme
  10. Poble Lliure condemna l’atac militar imperialista contra Veneçuela
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid