Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
MEMÒRIA HISTÒRICA
Presentació del manifest Rutes de la llibertat a l'Empordà

Presentació del manifest Rutes de la llibertat a l’Espai l’Airola a Vilamaniscle (Alt Empordà).

El dissabte 25/01/25 de 11:30h a 12h. D’11:30h a 12h hi haurà una actuació musical de part dels Cants de Llibertat de Terrassa, i de 12h a 13h l’acte en sí, on prendran part: Oriol Falguera (President de Reeixida). Montserrat Vilà (filla de Francesc Vilà Sales, un dels quatre primers herois que van entrar a la Catalunya ocupada per Franco, el juliol de 1939) i David Iglesias  (Moderador de l’acte)

L'acte de presentació del projecte serà dos dies abans del Dia Internacional de Commemoracio en Memòria de les Víctimes de l'Holocaust.

16/01/2025 Harmonies de lluita
El proper dissabe 25 de gener a Vilamaniscle (Alt Empordà) es farà públic el manifest, que podreu llegir i signar prement aquí, que demana senyalitzar les Rutes de la llibertat. Al manifest fins avui s’hi han adherit 650 persones, entre presidents de la Generalitat, alcaldes, diputats al Parlament, historiadors, docents i entitats memorialístiques.

Els sota-signants demanen a les institucions, Ajuntaments, Consells Comarcals, Diputacions, Generalitat, càrrecs per a la promoció i la defensa dels drets humans, Memorial Democràtic, Museu de l’Exili i cònsols dels governs dels països que van donar cobertura i ajut a aquests lluitadors per la llibertat, promoguin la senyalització d’aquestes Rutes de la llibertat a les poblacions implicades.

L'acte dels dia 25 de gener es farà a l’Espai l’Airola de Vilamaniscle, a on d’11:30h a 12h tindrem una actuació musical de part dels Cants de Llibertat de Terrassa, i de 12h a 13h l’acte en sí, on prendran part:

Oriol Falguera / President de Reeixida

Montserrat Vilà / Filla de Francesc Vilà Sales, un dels quatre primers herois que van entrar a la Catalunya ocupada per Franco, el juliol de 1939

David Iglesias / Moderador de l’acte

Si voleu més informació del projecte, la teniu, prement aquí.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid