Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
MEMÒRIA HISTÒRICA
Acte en motiu del Centenari del Comitè d’Acció de la Lliure Aliança (CALA)

Per commemorar el Centenari del Comitè d’Acció de la Lliure Aliança (CALA)  el proper 17 de gener, a les 19h, tindrà lloc un acte a la Lleialtat Santsenca, del Barri de Sants (Barcelona): Olzinelles,31

 

03/01/2025 Memòria històrica

El gener de 1925, els independentistes catalans i bascos, la CNT, i un grup financer, van formar el Comitè d’Acció de la Lliure Aliança (CALA).


L’objectiu era implantar repúbliques independents i socialment avançades a Catalunya i el País Basc, i hi van participar Francesc Macià, Manuel Carrasco i Formiguera, Joan Garcia Oliver, Ventura Gassol, Miquel Baltà i Marian Grau🇨🇺.


Per commemorar el Centenari , el proper 17 de gener, a les 19h, tindrà lloc un acte a la Lleialtat Santsenca, del Barri de Sants (Barcelona): Olzinelles,31.


Hi intervindran:
Oriol Falguera, de Reeixida, l’expert en anarquisme Xavier Díez i l’estudiós del CALA Marc Santasusana.

Durant la conferència es presentaran, en exclusiva, descobriments recents sobre les relacions entre Estat Català i la CNT als anys vint.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. De la Franja a Alacant
  4. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  5. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  6. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  7. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
  8. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  9. 8a manifestació contra Mazón
  10. PP i VOX d'Alacant demanaran a les Corts Valencianes que la ciutat d’Alacant siga exclosa de la zona de predomini lingüístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid