Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANTIMONÀRQUICS
La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines prepara un acte a Lloret de Mar el 10 de juliol

Aquest dia la princesa Leonor de Borbón lliurarà a Lloret de Mar els premis de la Fundación Princesa de Girona (FPdGi) durant la commemoració  del 15è aniversari de la fundació (llavors amb el nom de Fundación Príncipe de Girona)

21/06/2024 Política

La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACG) prepara un acte a Lloret de Mar (La Selva) pel proper dimecres 10 de juilol (aquell dia la princesa Leonor de Borbón entregarà els premis de la Fundación Princesa de Girona al Palau de Congressos Costa Brava). La CACG ha convocat una concentració a les 6 de la tarda a l'estació d'autobusos de Lloret de Mar   que intentarà apropar-se al palau de congressos on els Borbons estaran commemorant el 15è aniversari de la creació de la seva fundació (llavors amb el nom de Fundación Príncipe de Girona i que fa 10 anys va canviar de nom a Fundación Princesa de Girona).

La Fundación Príncipe de Girona (FPdGi), amb un pressupost anual d'uns 2,8 milions d'euros, va ser creada l'any 2009 després de la crema de fotografies dels Borbons a la plaça del Vi de Girona  (any 2007) amb l'objectiu de promocionar la monarquia a les comarques gironines i tot el Principat de Catalunya. Durant aquests 15 anys hi ha hagut nombroses protestes antimonàrquiques, els primers anys a prop del Palau Firal de la Devesa de Girona i més tard a altres indrets de la Demarcació de Girona. L'Ajuntament de Girona fa anys que no cedeix el Palau Firal a la Fundación Princesa de Girona que ha de buscar emplaçaments fora de la capital per fer els seus actes. A més a més, per por a les protestes,  la Fundación sovint fa els actes en la "clandestinitat", en canvia l'hora a l'últim moment o els "avorta".

L'any passat, concretament el dimceres 5 de juliol del 2023, l'acte d'entrega dels premis de la Fundación Princesa de Girona (FPdGi) es va fer al municipi de Caldes de Malavella, fet que va provocar nombroses protestes (i detinguts) contra la presència de Felipe VI i Leonor. Més recentment, hi ha hagut cremes de fotografies de la Princesa Leonor (amb el seu pare Felipe VI i Francisco Franco) a Figueres i a Girona

 

 

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  10. De Prada 1976 a Prada 2026: ja no n’hi ha prou de parlar dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid