Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#FestaEstellés2021
La Festa Estellés en marxa

Com cada any, al setembre s'organitza una trobada per recordar la figura del poeta Vicent Andrés Estellés celebrant de manera simultània els Sopars Estellés. El Sopar Estellés o Festa Estellés s'inspira en els Burns supper (festa on els escocesos recorden el poeta Robert Burns), i combina poesia i gastronomia en un ambient festiu i popular, el marc més adient per recordar el poeta de Burjassot.

06/09/2022 Cultura
Des de l'any 2010, diverses poblacions tant al País Valencià com al Principat o les Illes Balears celebren al llarg del mes de setembre les seves particulars Festa Estellés.

La convocatòria està d'enguany ja fa dies que està en marxa

XIII Lletra de convit

Alginet, 3 d’agost de 2022

Estimats amigues i amics de la Festa Estellés:

La pandèmia de la covid-19 i l’aplicació de les pertinents mesures preventives per a evitar el contagi en llocs públics, com ara l’aïllament, han entrebancat la celebració de la Festa Estellés en els dos últims anys. Sobretot el 2020, en què tan sols va celebrar-se, segons les dades que tenim, a l’Alcúdia, Benicarló, Bétera, Ontinyent, Pedreguer, Pego i València (7), a més de fer-se un programa especial en la Vilaweb-TV i proposar que el 4 de setembre –data de naixement de Vicent Andrés Estellés– omplírem les xarxes socials d’internet amb un dels seus poemes.

Tanmateix, l’any següent, el proppassat 2021, tornà a recuperar-se la Festa, atés que va celebrar-se als següents pobles i ciutats: Albalat dels Sorells, Alcanar, Alcoi, l’Alcúdia, Alginet, Almussafes, Barcelona, Bétera, Brussel·les, Burjassot, Cocentaina, Carcaixent, Castelló de la Plana, Elx, Estivella, Gandia, Gata, Lleida, Manuel, Massanassa, Montcada, Museros, Oliva, Ontinyent, Palma, Paiporta, Pedreguer, Perpinyà, Petrer, Prullans, Real de Gandia, Reus, Rocafort, Rubí, San Vicent del Raspeig, Sedaví, Tàrrega, Torrent, Tremp, Turballos (Muro), València, la Vall d’Uixó, Vallada, Vila-real, Xàtiva, Xirivella i Xodos (47).

Enguany, en la tretzena edició de la Festa, que s’inicià el 2010, volem encoratjar-vos a celebrar i gaudir d’aquesta commemoració festiva i cultural del naixement del nostre poeta, a fi que esdevinga en el temps una prova ben palesa del que som i del que no renunciem a ser.

Per tant, si decidíreu convocar la celebració en algun lloc, podeu fer-nos arribar la informació a les adreces següents:

 

jlozanolerma@gmail.com
 alangreus2008@gmail.com

 

    Podeu enviar-nos el cartell (si en feu) i, si us ve de gust, crònica i fotos de l’acte (preferiblement arxius jpg o tif). Anirem penjant-ho tot al blog https://festaestelles.blogspot.com a mesura que ens arribe. En aquest darrer any, el bloc ha rebut més de 6.500 visites.

    També us demanem que, si feu servir hashtag a les xarxes, empreu #FestaEstellés2022. Així donarem més visibilitat als actes.

 

Una forta abraçada virtual,

 

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid