Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
GUERRA UCRAÏNA-RÚSSIA
El patriarca Ciril de Moscou promet la vida eterna als soldats russos morts

Avui que s'han complert 7 mesos de l'inici de la guerra Ucraïna-Rússia el patriarca Ciril de Moscou ha promès la vida eterna als soldats russos morts en combat coincidint amb la mobilització dels reservistes

24/09/2022 Internacional

Avui que s'han complert 7 mesos de l'inici de la guerra Ucraïna-Rússia el patriarca Ciril de Moscou ha promès la vida eterna als soldats russos morts en combat coincidint amb la mobilització dels reservistes.  Putin, un creient confés, sempre ha destacat “la gran tasca de l'Església Ortodoxa" i des dels mitjans de comunicació del Kremlin sovint s'ha promocionat la propaganda '"nacional-cristiana". Ciril sovint fa  sermons on afirma que el sacrifici "en el compliment del deure militar" a la guerra contra Ucranïa "renta tots los pecats".

El 24 de febrer passat, el president de Rússia, Vladímir Putin, va començar la guerra a Ucraïna (denominada 'operació especial') amb la invasió realitzada per tropes professionals pensant que seria una ocupació que li portaria pocs dies però la guerra ha fet un gir amb l'ofensiva ucraïnesa, que ha aconseguit recuperar territoris que ja havien estat conquerits pels russos. Per això, Putin ha fet una crida a la 'mobilització militar parcial' amb què tenen previst cridar a files a 300.000 soldats. La crida a files ha provocat protestes i uns 700 detinguts.

Els reservistes russos que seran cridats a files són civils, homes, que tenen tant formació com experiència militar i que treballen en altres àmbits. Al principi convocarà els soldats de fins a 35 anys i els suboficials de fins a 45 anys. Tot i que cal destacar que a Rússia el servei militar és obligatori, durant almenys un any, per als joves entre 18 i 27 anys. Això suposa que hi ha més de dos milions de reservistes al país.

Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  5. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  8. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid