Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Quan combatíem incendis monstruosos des del voluntarisme i l’amor a la terra

 

Las comparacions són odioses, però fent història, també, hem de dir que els incendis forestals en els anys vuitanta eren encara més monstruosos comparats amb els d’avui en dia.

Podeu llegir diversos articles que he escrit darrerament sobre els incendis a Catalunya en aquells anys, el darrer “Les estructures d’estat contra els incendis forestals: VERTIGENT i la defensa dels nostres boscos als anys 80.” Vam crear un grup un grup per a l’extinció d’incendis que va ser impulsat per antics militants dels FAC que havíem conegut la clandestinitat, l’exili o la presó.

Aquella empresa de bombers voluntaris i mitjans limitats, pagats de la butxaca, no existeix avui, però en resta el testimoniatge d’aquella experiència per recordar que som molts els qui hem fet de tot.

Actualment hi ha més mitjans i coneixement que en aquells temps. L’any 1994 en el Bages més de setanta mil hectàrees cremades, en un foc forestal que va durar una setmana, en la qual nosaltres vam tindre la nostra aportació amb quatre vehicles motobombes i vint bombers nostres durant vint-i-quatre hores al dia, durant sis dies, fen relleus cada dotze hores. No és cap mèrit, era estimar el nostre país.

Vam considerar necessari, i ho vam fer com vam poder, amb les ADF, gent voluntariosa, però que tenien els seus compromisos laborals i s’hi podien dedicar a estones. Així vam combatre els incendis forestals als anys 80 i 90, en una experiència que podem considerar única i lloable, però que no va comptar, tot i les mancances de recursos dels serveis públics d’extinció, amb el suport institucional que mereixia.

 

Articles de Carles García Solé sobre els incendis a Catalunya:

Incendis forestals, piròmans feixistes i bombers voluntaris l’estiu de 1986

El complot dels poderosos: donar feina a represaliats, lluitar contra els incendis, i ser desbancat amb deslleialtats

Les estructures d’estat contra els incendis forestals: VERTIGENT i la defensa dels nostres boscos als anys 80

Una nació sense bombers i forestals, un poble sense boscos...

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  5. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  6. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  9. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  10. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid