Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Encara, la tortura

Article d'Isabel-Clara Simó, publicat al diari AVUI el 31 de gener de 2006

20/03/2022 El fil roig
Estem passant uns moments d'un cinisme flagrant. Resulta, per exemple, que la voluntat d'un poble a través d'un Parlament no és acceptada en una democràcia, i que els líders polítics que aquest mateix poble ha triat a les urnes no són els portaveus de la seva voluntat sinó aquells que no han estat elegits.

Encara més: a tot arreu es tortura, tots els poders ho saben i la tortura conviu amb les lleis que la condemnen explícitament i contundent; tenim, a més de les legislacions de cada Estat (entre les quals la Constitució americana), l'article 5 de la Declaració Universal dels Drets Humans, l'article 7 del Pacte Internacional dels Drets Civils, l'article 55 de la Carta de les Nacions Unides, l'acord de l'Assemblea General de l'ONU el 9 de desembre del 1975 i la Convenció Contra la Tortura de Nacions Unides del 26 de juny del 1987 (l'article 2 de la qual diu que els Estats prendran totes les mesures per impedir qualsevol acte de tortura). I tanmateix, les denúncies particulars o d'organismes no governamentals es produeixen contínuament. Ara mateix, hi ha unes Jornades al Col·legi d'Advocats de Barcelona, els dies 3 i 4 de febrer, organitzades per la Coordinadora Estatal per a la Prevenció de la Tortura, en les quals es debatrà l'ocultació de la tortura, la impunitat amb què es practica, el paper dels tribunals de justícia i el paper que hi tenen els mitjans de comunicació.

Totes les lleis que he citat són paper mullat, i tothom mira cap a un altre costat quan es tracta d'aquesta bàrbara, inhumana pràctica. ¿De quina democràcia parlen, quan parlen de democràcia? ¿De quina llibertat parlen quan parlen de llibertat?

Valora
Rànquings
  1. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  2. "Temps de mobilització"
  3. Castelló d’Empúries homenatja Jaume Compte en el centenari del Complot de Garraf
  4. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  5. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  6. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  7. Decidim!: "Una jornada de Lluita pel del Dret a Decidir del poble valencià"
  8. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  9. Impulsem una campanya amb el Consell de l’Advocacia Catalana per promoure el català en l’activitat professional dels advocats
  10. Llengua, cultura i poder
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid