Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Text de la presentació de la campanya ‘Aixafem el feixisme’

Text de la presentació de la campanya ‘Aixafem el feixisme’ que llegí Oriol Falguera, en nom de la Fundació Reeixida, el dia de la presentació oficial de la reedició del cartell Aixafem el feixisme de Pere Català i Pic, davant de Capitania General de Barcelona

04/10/2021 Memòria històrica

Avui fa 85 anys que Catalunya va vèncer el feixisme.

L’alçament dels franquistes un dia abans arreu de l’estat, va ser frenat un dia com avui a Catalunya

El mateix any 1936, Pere Català i Pic, realitzava aquesta fotografia davant de capitania general de Barcelona, que 85 anys més tard, des de la Fundació Reeixida hem tornat a publicar. Aquesta imatge muda, una vegada encartellada arreu de Catalunya, i enviada a les delegacions estrangeres del comissariat de propaganda l’any 1936, no va necessitar cap traducció, qualsevol demòcrata del món podia entendre el seu significat, avançant-se d’aquesta manera tres anys a la lluita contra Hitler i els seus companys Franco i Mussolini.

Ens ha semblat clar des de Reeixida, com sempre fem, amb la idea d’anar a l’arrel, buscar els familiars de l’històric fotògraf, aconseguint el permís de reproducció de l’icònic cartell. I de lligar-ho amb un dels fotògrafs actuals, amb un compromís més clar per a la lluita contra el feixisme, en Jordi Borràs, que s’ha ocupat de la reproducció i postproducció (amb la pertinent restauració digital de l'original) del cartell que Pere Català i Pic va amagar en una maleta de doble fons, per tal de salvar aquesta obra, després de la caiguda el 1939.

Aquesta feina que hem realitzat des de la fundació Reeixida amb la commemoració dels 90 anys de Nosaltres Sols! aquest any també, els 80 anys de la creació del FNC l’any passat, la reedició del mapa dels Països Catalans de l’activista Joan Ballester i Canals, formen part del nostre projecte Memòria Nacional: D’aquesta manera fem sortir a la llum desenes de personalitats extraordinàries que han situat Catalunya i la lluita per la llibertat al centre de les seves vides.

Sempre fem servir la mateixa formula que és simple i directe, localitzar els familiars dels activistes, involucrar historiadors que donin validesa del que defensem, i fer-ho púbic arreu, premsa, ràdio i televisió.

Teixim complicitats, com les que ens aquesta ocasió hem fet amb la Federació Llull (que engloba Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i l’Obra Cultural Balear), fem que s’acabin el stocks a les 80 llibreries més importants dels Països Catalans que ja tenen disponible el cartell, i esgotem els portals d’internet que el venen. Omplim cases, locals, associacions, seus de partits, organitzacions i sindicats nacionals.

Deixem clar que la nostra lluita ve de lluny, que no s’ha acabat, que ens convé explicar, treure de l’anonimat a tots aquells que abans de nosaltres ja lluitaven per els ideals de llibertat i República Catalana. El recorregut des de que hi ha independentisme a Catalunya, i ja en fa 130 anys, és el mateix, repressió, exili, presó... a les nostres mans està fer un canvi de mentalitat.

Canviem la mentalitat, guanyem la llibertat. Visca Catalunya Lliure!

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid