Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La veïna de Palafrugell de 70 anys investigada per incitar l’odi contra un guàrdia civil s'ha negat a respondre a la jutgessa

L’origen de la causa és una foto d’un guàrdia civil que es va difondre per xarxes socials després del referèndum de l'1 d'octubre del 2017. La veïna de Palafrugell Mariona Reig està investigada per incitar a l'odi, injúries i amenaces al guàrdia civil.

27/07/2021 Drets i Llibertats

Mariona Reig, la veïna de Palafrugell de 70 anys investigada per incitar l’odi contra un guàrdia civil, s'ha negat a respondre les preguntes de la jutgessa durant la seva compareixença telemàtica als jutjats de la Bisbal de l'Empordà perquè la causa s'instrueix al jutjat d’instrucció 3 de Tortosa. A fora dels jutjats ha rebut el suport d'un centenar de persones, entre les quals l'exconsellera Dolors Bassa.

Mariona Reig és una mestra jubilada de Palafrugell amb mobilitat reduïda i el seu nom apareix en una causa que porta un jutjat Tortosa, i on hi ha sis persones més encausades. Se l’investiga per haver fet un comentari a xarxes socials contra un agent que va participar a les càrregues de l’1-O.

L’origen de la causa és una foto d’un guàrdia civil que es va difondre per xarxes socials després del referèndum. Se l’identificava com un dels agents que havien pres part a les càrregues policials que hi va haver a Sant Carles de la Ràpita i Roquetes durant l’1-O.

El guàrdia civil va denunciar la difusió de la imatge, i els comentaris que l’acompanyaven, i això va desembocar en una causa que té més de 1.000 folis. El Jutjat d’Instrucció Número 3 de Tortosa ha acabat investigant set persones d’arreu de Catalunya –entre elles, la mestra de Palafrugell– i les ha encausades per un delicte d’incitació a l’odi. A més a més Reig també està investigada per injúries i amenaces a l'agent.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid