Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La veïna de Palafrugell de 70 anys investigada per incitar l’odi contra un guàrdia civil s'ha negat a respondre a la jutgessa

L’origen de la causa és una foto d’un guàrdia civil que es va difondre per xarxes socials després del referèndum de l'1 d'octubre del 2017. La veïna de Palafrugell Mariona Reig està investigada per incitar a l'odi, injúries i amenaces al guàrdia civil.

27/07/2021 Drets i Llibertats

Mariona Reig, la veïna de Palafrugell de 70 anys investigada per incitar l’odi contra un guàrdia civil, s'ha negat a respondre les preguntes de la jutgessa durant la seva compareixença telemàtica als jutjats de la Bisbal de l'Empordà perquè la causa s'instrueix al jutjat d’instrucció 3 de Tortosa. A fora dels jutjats ha rebut el suport d'un centenar de persones, entre les quals l'exconsellera Dolors Bassa.

Mariona Reig és una mestra jubilada de Palafrugell amb mobilitat reduïda i el seu nom apareix en una causa que porta un jutjat Tortosa, i on hi ha sis persones més encausades. Se l’investiga per haver fet un comentari a xarxes socials contra un agent que va participar a les càrregues de l’1-O.

L’origen de la causa és una foto d’un guàrdia civil que es va difondre per xarxes socials després del referèndum. Se l’identificava com un dels agents que havien pres part a les càrregues policials que hi va haver a Sant Carles de la Ràpita i Roquetes durant l’1-O.

El guàrdia civil va denunciar la difusió de la imatge, i els comentaris que l’acompanyaven, i això va desembocar en una causa que té més de 1.000 folis. El Jutjat d’Instrucció Número 3 de Tortosa ha acabat investigant set persones d’arreu de Catalunya –entre elles, la mestra de Palafrugell– i les ha encausades per un delicte d’incitació a l’odi. A més a més Reig també està investigada per injúries i amenaces a l'agent.

Valora
Rànquings
  1. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid