Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

11/03/2021 Llengua

Escola Valenciana ha registrat hui el document Mesures Pepli a la Conselleria d’Educació amb una bateria de mesures per a garantir la millora i supervisió dels Projectes Lingüístics de Centre, davant l’aplicació del Programa d'Educació
Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) a Secundària.

L’entitat, que dona suport als 60 IES que han signat el manifest «Centres pel valencià», es posa a disposició dels centres i les families, “en cas que no es garatisca el dret a l’ensenyament en valencià en el pas de primària a Secundària”.

Aquest document arreplega criteris per a millorar les “condicions d’oferir una càrrega lectiva en valencià superior o igual al 50%”. En aquest sentit, Escola Valenciana remarca que la Conselleria “ha de garantir que els IES planifiquen un PLC de continuïtat amb relació als centres d’educació infantil i primària adscrits que apliquen càrrega lectiva ≥50% en valencià.” És a dir, amb l’aplicació del PEPLI a Secundària “ha d’estar garantida la continuïtat dels programes lingüístics dels centres d’infantil i primària que vehiculen el 50% o més del temps curricular en valencià”.

Escola Valenciana també demana que es dote de “professorat addicional per a garantir la implantació efectiva del PEPLI”, així com de “plans específics de formació del professorat necessaris per a garantir el correcte desenvolupament dels programes plurilingües” i permetre a l’alumnat el correcte “assoliment de les competències plurilingües i interculturals fixades”.

L’entitat també reclama un increment de la plantilla d’assessor d’educació plurilingüe “per a garantir les tasques de supervisió, millora i acompanyament dels programes”. Així com que s’implemente “la figura de la persona coordinadora d’educació plurilingüe”. A més, reclama que s’estudien “les modificacions necessàries en l’aplicació de la Llei de plurilingüisme d’acord amb el nou marc establert per la LOMLOE”.

Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. La maldat com a bandera
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid