Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

11/03/2021 Llengua

Escola Valenciana ha registrat hui el document Mesures Pepli a la Conselleria d’Educació amb una bateria de mesures per a garantir la millora i supervisió dels Projectes Lingüístics de Centre, davant l’aplicació del Programa d'Educació
Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) a Secundària.

L’entitat, que dona suport als 60 IES que han signat el manifest «Centres pel valencià», es posa a disposició dels centres i les families, “en cas que no es garatisca el dret a l’ensenyament en valencià en el pas de primària a Secundària”.

Aquest document arreplega criteris per a millorar les “condicions d’oferir una càrrega lectiva en valencià superior o igual al 50%”. En aquest sentit, Escola Valenciana remarca que la Conselleria “ha de garantir que els IES planifiquen un PLC de continuïtat amb relació als centres d’educació infantil i primària adscrits que apliquen càrrega lectiva ≥50% en valencià.” És a dir, amb l’aplicació del PEPLI a Secundària “ha d’estar garantida la continuïtat dels programes lingüístics dels centres d’infantil i primària que vehiculen el 50% o més del temps curricular en valencià”.

Escola Valenciana també demana que es dote de “professorat addicional per a garantir la implantació efectiva del PEPLI”, així com de “plans específics de formació del professorat necessaris per a garantir el correcte desenvolupament dels programes plurilingües” i permetre a l’alumnat el correcte “assoliment de les competències plurilingües i interculturals fixades”.

L’entitat també reclama un increment de la plantilla d’assessor d’educació plurilingüe “per a garantir les tasques de supervisió, millora i acompanyament dels programes”. Així com que s’implemente “la figura de la persona coordinadora d’educació plurilingüe”. A més, reclama que s’estudien “les modificacions necessàries en l’aplicació de la Llei de plurilingüisme d’acord amb el nou marc establert per la LOMLOE”.

Valora
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  3. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  4. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  5. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  6. Pensar i fer (3). Història i potencialitat de la lluita nacional-popular
  7. Pensar i fer (4). El joc institucional
  8. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
  9. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  10. La lluita contra l’especulació urbanística que amenaça el jardí històric de Ca l’Arnús Badalona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid