Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

11/03/2021 Llengua

Escola Valenciana ha registrat hui el document Mesures Pepli a la Conselleria d’Educació amb una bateria de mesures per a garantir la millora i supervisió dels Projectes Lingüístics de Centre, davant l’aplicació del Programa d'Educació
Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) a Secundària.

L’entitat, que dona suport als 60 IES que han signat el manifest «Centres pel valencià», es posa a disposició dels centres i les families, “en cas que no es garatisca el dret a l’ensenyament en valencià en el pas de primària a Secundària”.

Aquest document arreplega criteris per a millorar les “condicions d’oferir una càrrega lectiva en valencià superior o igual al 50%”. En aquest sentit, Escola Valenciana remarca que la Conselleria “ha de garantir que els IES planifiquen un PLC de continuïtat amb relació als centres d’educació infantil i primària adscrits que apliquen càrrega lectiva ≥50% en valencià.” És a dir, amb l’aplicació del PEPLI a Secundària “ha d’estar garantida la continuïtat dels programes lingüístics dels centres d’infantil i primària que vehiculen el 50% o més del temps curricular en valencià”.

Escola Valenciana també demana que es dote de “professorat addicional per a garantir la implantació efectiva del PEPLI”, així com de “plans específics de formació del professorat necessaris per a garantir el correcte desenvolupament dels programes plurilingües” i permetre a l’alumnat el correcte “assoliment de les competències plurilingües i interculturals fixades”.

L’entitat també reclama un increment de la plantilla d’assessor d’educació plurilingüe “per a garantir les tasques de supervisió, millora i acompanyament dels programes”. Així com que s’implemente “la figura de la persona coordinadora d’educació plurilingüe”. A més, reclama que s’estudien “les modificacions necessàries en l’aplicació de la Llei de plurilingüisme d’acord amb el nou marc establert per la LOMLOE”.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid