Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyem Girona critica l’augment de la quota d’autònoms del govern espanyol

· Asseguren que són unes mesures “pensades per algú que viu molt allunyat del dia a dia de la gent”
· També lamenten que el govern gironí permetés aprovar un ajut de 300€ per a cada autònom “sense cap intenció d’executar-lo”

04/11/2020 Política

Guanyem Girona ha sortit públicament a criticar l’augment de la quota d’autònoms anunciada pel govern espanyol i que de mitjana incrementarà en 3 euros la quota. En aquest sentit, el regidor de la formació municipalista Xevi Montoya ha assegurat que aquest tipus de mesures, tant per forma com per fons, allunyen els representants institucionals de la vida de la gent. “Els autònoms reben una notícia així 10 dies després d’haver d’afrontar l’IVA i l’iRPF, la impressió és sempre que hi ha algú que pren decisions de manera improvisada sense tenir en compte que està passant a les llars, als carrers i a les places”, ha etzibat Montoya. En aquest sentit, el regidor també ha lamentat que Girona hagi “perdut l’oportunitat d’ajudar als sectors més afectats de la crisi renunciant a renovar les ordenances”. El regidor de la formació municipalista ha assenyalat que “comença a ser hora que la política s’apropi a la ciutadania, que les institucions trepigin carrer abans no sigui massa tard” i que es comencin a treballar uns pressupostos “a l’altura de les circumstàncies”. “La situació excepcional exigeix un canvi de model i no mesures inexplicables a ulls dels afectats”, ha reblat.

D’altra banda, des de Guanyem també han lamentat que al maig, en plena pandèmia, el govern de Marta Madrenas permetés aprovar una moció de Ciutadans per donar 300 € a cada autònom gironí que hagués perdut ingressos “sabent que no tenia la capacitat ni la intenció de fer-ho”. Per a Montoya, que JxCat permetés aprovar aquella proposta és “una altra manera d’intentar despistar, amb gestos cosmètics, un sector que està patint de debò”. La moció es va aprovar gràcies als dos vots favorables de Ciutadans i l’abstenció de la resta de grups municipals. “El govern és qui té tots els números. Si no veien ni viable ni desitjable destinar 1,35 milions als autònoms, haurien d’haver votat en contra i tombat la moció, però si permets que s’aprovi tens l’obligació d’assegurar-te que s’executi. Sinó, quin missatge estem donant?”, ha criticat el regidor de Guanyem.

Per a la formació municipalista, això evidencia “un acte d’irresponsabilitat en la gestió, en plena crisi econòmica” i “una prova més que el govern gironí no entén que necessiten ni els barris ni els sectors més afectats de la ciutat”.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid