Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
L'STEi exposa davant la conselleria d'Educació que una gran majoria del professorat reclama el retorn a les aules sigui al setembre

A la Mesa Sectorial d’avui, l’STEI ha defensat amb contundència el col·lectiu docent i la salut de tota la comunitat educativa davant un pla de desescalada totalment inviable.

07/05/2020 Educació
En la seva primera intervenció, el conseller d’Educació ha expressat que el criteri sanitari serà qui marcarà les pautes a l’hora de fixar el retorn als centres educatius en el pla de desescalada, i que la documentació que s’havia donat a conèixer és un esborrany.

Els principals arguments que l’STEI ha fet servir en contra de l’esborrany presentat per la Conselleria han estat els següents:

Perill d’un possible rebrot

L’STEI ha posat de manifest que, si no es fan test a tothom, hi ha unanimitat de tota la comunitat científica en el perill d’un possible rebrot de la pandèmia com a conseqüència del desconfinament i del retorn a les aules i a altres activitats professionals. Per tant, no es pot permetre que els centres es converteixin en focus de contagi i propagació del virus.

És inviable des d’un punt de vista organitzatiu

El retorn a les aules és inviable des d’un punt de vista organitzatiu, tant per part dels equips directius com del professorat, que ha de tornar a adaptar les programacions refetes fa dues setmanes per al retorn a l’ensenyament presencial.

No es poden compaginar les classes presencials i les classes en línia

L’STEI ha expressat els seus dubtes davant la dificultat que tendrà el professorat per a impartir les classes de reforç presencial amb el seguiment de l’ensenyament en línia que fa des del passat mes de març. Això amb la plantilla actual no es pot fer, sotmesa a una càrrega de feina i de tasques burocràtiques ingents.

L’escola no ha de tenir aquesta funció assistencial que se li vol assignar

Som ben conscients de les dificultats de conciliació que moltes famílies tendran quan els pares i mares s’hagin d’incorporar a la feina, però no es pot admetre que l’escola hagi de tenir aquest paper de custòdia i assistencial que si li vol atorgar. Per aquest motiu, des de l’STEI hem criticat que en les passades reunions de la Mesa per al Diàleg Social entre el Govern de les Illes Balears i alguns agents socials no hi hagués cap mesura per a facilitar la conciliació familiar i laboral.

És un risc innecessari per a només tres setmanes de classe

La comunitat científica desaconsella la reincorporació de l’alumnat en aquests moments i, a més, pretendre que els infants de 0a 6 anys, per exemple, guardin les distàncies suposa un desconeixement total d’aquesta etapa educativa. Tampoc veim gens clar que des del punt de vista pedagògic aquestes setmanes siguin molt rellevants.

L’STEI també ha manifestat que no veu clar que la mesura sigui en favor de la igualtat d’oportunitats, ja que el fet que sigui voluntari i lligat a l’assistència al lloc de feina dels progenitors comporta que els col·lectius més vulnerables no hi puguin accedir.

L’esforç organitzatiu ha d’anar enfocat al curs que ve

El que cal fer és preparar de la millor manera possible el retorn a les aules per al proper mes de setembre, amb el consens i la participació de la comunitat educativa, i deixar de carregar el professorat amb canvis de criteri constants i una excessiva feina burocràtica.

L’elaboració del pla de retorn a la feina ha d’anar a càrrec d’un tècnic superior

L’STEI ha expressat el seu rebuig perquè sigui l’equip directiu i el docent responsable de riscos laborals qui elabori el pla de retorn a la feina. En tot cas, aquesta tasca ha d’anar a càrrec d’una persona tècnica superior en riscos laborals. Si no fos així, seria il·legal.

El conseller Martí March ha manifestat que ha pres nota de la posició unànime dels sindicats de la Mesa Sectorial, en contra del retorn a les aules aquest mes de maig, i que així ho traslladaria al Ministeri d’Educació; ja que, segons les seves paraules, la Comunitat autònoma no té competències per a decidir si les classes s’han de reprendre a final del mes de maig.

L’STEI seguirà reclamant la negociació de tots aquells aspectes que garanteixin la salut de les persones treballadores, així com també el manteniment dels llocs de treball i l’atenció a tots els col·lectius més vulnerables, i reivindicarà la funció de l’escola com a garant de la cohesió social i com a compensadora de les desigualtats socials.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid