Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un pres no pot ser democràtic

Article de Lluís Maria Xirinacs publicat al diari Mundo Diario, a la secció "Diario de un senador", el 8/2/1978. Article traduït i digitalitzat pel Centre d'Estudis Joan Bardina

17/06/2019 El fil roig
Lluís M. Xirinacs: "Un pres no pot ser democràtic" Lluís M. Xirinacs: "Un pres no pot ser democràtic"
És interessant que la gent vagi perdent candor i vagi aprenent a no repetir les consignes que vénen des de dalt. La gent només sent parlar de terrorisme, de delinqüència i reforça els cadenats de les seves cases i travessen els carrers amb por, velocitat i mil precaucions en hores de foscor.

Però, la gent no sap que hi ha qui fomenta la delinqüència i el terrorisme i després, amb l'ensurt de la gent, instaura mètodes dictatorials per protegir la gent candorosa i atemorida. La gent no sap que a les presons com a tot arreu han començat a florir la democràcia, tant a nivell de funcionaris com de presos i que aquesta flor està sent combatuda pels d'abans, amb provocacions contínues; que els d'abans van escollir per a les vacances presos amb el pitjor historial per desprestigiar aquesta mesura liberalitzadora. La gent no sap que el nou director de la presó de Barcelona torna a ser dur.

Sap la gent que els presos més serens i sensats de la COPEL són trets de les diferents presons i portats a la presó del Dueso? Sap la gent que així les presons queden en mans de presos sense cultura, menys promocionats i més desesperats?

¿Sospita el públic que a aquests presos de la COPEL se’ls desperta a les tres de la matinada, són castigats físicament i no se'ls permet agafar ni roba ni diners i després són embarcats de camí del Dueso? I el mateix va passar a Carabanchel.

Anem cap a la democràcia o no?

 

 

*La digitalització d'aquest article es deu al treball i compilació d'articles de Lluís M. Xirinacs portada a terme pel Centre d'Estudis Joan Bardina

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  6. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  7. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  8. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid