Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mait

Article del periodista Ramon Barnils publicat a la revista El Temps núm. 692, el 22/9/1997

31/03/2019 El fil roig

S'ha mort la Mait Carrasco. La seva bondat era superior a la seva llarga bellesa.

I era una dona valenta. Una matinada, ja dins de la democràcia pactada, la policia la va anar a buscar a casa seva. Els bòfies hi van trobar un altre problema, l'Ariadna, filla de la Mait, que podria avisar i perjudicar la brillant operació antiindependentista. La Llei no és mai problema per a la Llei, i ho van solucionar enduent-se'n també l'Ariadna, menor d'edat.

Quan van ser les nou la nena va dir que havia d'anar a col·legi. La policia, democràtica matís espanyol, és a dir "hidalga"', es va oferir a acompanyar-la-hi. La nena els va contestar que no li feien falta, i va agafar l'autobús, i se'n va anar a col·legi, com cada dia.

Em va costar més fer-li explicar a la Mait la resta del viatge a territori espanyol. Vam dinar i vam parlar de fotos de policia, de llibres, de menjar, de ballar... Com sempre. Per sempre.

 

 

*La digitalització d'aquest article es deu al treball de transcripció i compilació del col·lectiu Contrastant

 

Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  8. La maldat com a bandera
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid