Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mait

Article del periodista Ramon Barnils publicat a la revista El Temps núm. 692, el 22/9/1997

31/03/2019 El fil roig

S'ha mort la Mait Carrasco. La seva bondat era superior a la seva llarga bellesa.

I era una dona valenta. Una matinada, ja dins de la democràcia pactada, la policia la va anar a buscar a casa seva. Els bòfies hi van trobar un altre problema, l'Ariadna, filla de la Mait, que podria avisar i perjudicar la brillant operació antiindependentista. La Llei no és mai problema per a la Llei, i ho van solucionar enduent-se'n també l'Ariadna, menor d'edat.

Quan van ser les nou la nena va dir que havia d'anar a col·legi. La policia, democràtica matís espanyol, és a dir "hidalga"', es va oferir a acompanyar-la-hi. La nena els va contestar que no li feien falta, i va agafar l'autobús, i se'n va anar a col·legi, com cada dia.

Em va costar més fer-li explicar a la Mait la resta del viatge a territori espanyol. Vam dinar i vam parlar de fotos de policia, de llibres, de menjar, de ballar... Com sempre. Per sempre.

 

 

*La digitalització d'aquest article es deu al treball de transcripció i compilació del col·lectiu Contrastant

 

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid