Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Arxivada la causa contra els 7 independentistes que van homenatjar Julià Babia
19/12/2018 Drets i Llibertats

Avui s'ha sabut l’arxivament de la causa 37/2017 per ‘enaltiment del terrorisme’ contra 7 militants independentistes catalans. Un procés iniciat per la Guàrdia Civil i l’Audiència Nacional a partir de l’acte d’homenatge al militant independentista Julià Babia i Privat, organitzat el febrer de 2017 per Poble Lliure i celebrat a Castelló de Farfanya (la Noguera) en ocasió del 30è aniversari de la seva mort en accident de trànsit.

Arran de l’acte en que es descobrí un monòlit de record a l’independentista a la Serra d’Horta de Castelló de Farfanya, 7 persones foren encausades per l’Audiència Nacional, 5 d’elles militants de Poble Lliure, a partir d’un informe elaborat per la Guàrdia Civil i assumit per la Fiscalia, en un despropòsit de cas que Poble Lliure sempre ha considerat que calia inserir dins la causa general contra l’independentisme que els aparells de l’Estat venen perpetrant i en la seva obsessió en vincular independentisme i violència.

Durant aquests mesos, en que la majoria dels investigats han declarat davant del jutge, tots ells han defensat que Julià Babia era un militant que havia donat els millor anys de la seva vida a la lluita independentista i que si l’independentisme és avui compartit per una majoria social a Catalunya, és gràcies a la tenacitat, el compromís i l’entrega d’aquells qui en anys més difícils per aquesta causa, n’havien assentat les bases i obert el camí que avui es transita.

En aquest sentit, Ferran Dalmau,  en nom dels encausats (Albert Botran, Marcel·lí Canet, Marcel Casellas, Toni Casserres, Josep Maria Cervelló, Guillem Fuster i Ferran Dalmau) ha manifestat que: “seguirem defensant la llibertat d’expressió i continuarem reivindicant la nostra memòria històrica. I per això, restablirem el monòlit a Castelló de Farfanya per homenatjar de nou en Julià i tota la militància que ens ha precedit”. Tanmateix, ha agraït les mostres de suport rebudes al llarg d’aquests mesos i ha enviat una càlida abraçada a la família de Babia en nom de tots.

 

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid