Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets i llibertats
Querella contra els policies espanyols pel tret de l'1O que va causar la pèrdua de visió en un ull a un vianant
14/11/2017 Drets i Llibertats

Avui s'ha anunciat en una conferència de premsa una querella contra tres agents de la policia espanyola per causar la pèrdua de la visió d’un ull amb l’impacte d’una bala de goma l'1 d’octubre passat, mentre nombrosos ciutadans defensaven les urnes a l'Escola Ramon Llull. Es tracta d'una querella contra l'escopeter dels antiavalots que va disparar el tret - i que encara no s’ha pogut identificar- i dos comandaments de la policia espanyola responsables de l'operatiu.

La víctima, Roger Español, va rebre un tret d'escopeta de bales de goma a l'ull, raó per la qual va ser atès a l’Hospital Sant Pau, on va restar ingressat durant més de dues setmanes, amb un tractament mèdic que encara es va perllongar molts més dies.

L’advocada de Roger Español, Anaïs Franquesa, ha explicat que es té constància de la identitat dels dos comandaments (l’UC-50 i l’UC-51), però que resta per esbrinar quin policia antiavalots va realitzar el tret en direcció als caps que va causar la greu ferida a Español. També ha exposat que les actuacions dels policies espanyols estan gravades i que l’acusació ha sol·licitat que es facin arribar el conjunt dels enregistraments al Mossos d'Esquadra per determinar la identitat de l’escopeter que va realitzar el tret vulnerant la normativa sobre aquest tipus d'armes i actuacions, entre altres raons perquè aquest tipus d'armes va ser prohibides a Catalunya des del 2014.

Valora
Rànquings
  1. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  5. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  6. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  7. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  8. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  9. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  10. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid