Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#BERGANOLADESPENJA!
Més de 200 persones donen suport a l'alcadessa de Berga

“Tal i com vaig fer ja el passat 5 d’abril, avui tornaré a desobeir i no aniré al jutjat sinó que declararé davant del poble, que és a qui em dec. Com a representant de l’equip de govern de la CUP de Berga, reitero la meva voluntat de no esquivar el desafiament de l’estat. La independència la conquerirem demostrant que la legitimitat de les urnes vol ser silenciada per una legalitat que ja només accepta una minoria i per tant jo com a alcaldessa em dec al poble i això és el que faré, respectar la decisió del poble”

18/10/2016 Política

Sota el lema "Berga no la despenja", més de dues-centes persones s'han concentrat aquest dilluns davant l'Ajuntament de Berga amb nombroses estelades per donar suport a l'alcaldessa Montse Venturós, ja que ha tornat a plantar al jutge. Havia d'haver anat a declarar a les 11h per no haver despenjat l'estelada durant les jornades electorals del 27-S i del 20-D del 2015.

Venturós ha manifestat davant les persones concentrades que els motius d'haver-se presentat a la citació del jutge són els mateixos pels quals no ho va fer el passat mes d'abril. "En aquell moment vam optar per la desobediència i vam entendre que era un contenciós polític que s'estava judicialitzant per la pràctica que estava duent a terme l'estat espanyol".  També ha afirmar que "Per més que se'ns jutgi no deixarem de perseguir els nostres objectius polítics".

El consistori berguedà es recorda que la decisió de fer cas omís als requeriments de la Junta Electoral Central de retirar l’estelada del balcó de l’Ajuntament de Berga responia també a la mateixa voluntat popular ja que es tracta d’un acord aprovat per Ple en data de 6 de setembre de 2012.

Concretament en aquest Ple es va aprovar la moció presentada per l’Assemblea Nacional de Catalunya de Berga (ANC Berga) en la que el consistori berguedà s’adheria a la campanya ‘Penja-la i no la despengis fins a la independència’, consistent en la col·locació de banderes estelades als balcons i edificis de Berga i en la col·locació de manera permanent de la bandera estelada en llocs públics i visibles de Berga, entre ells al pal central de la façana de l’edifici de l’Ajuntament de Berga.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 13 anys sense en Toni Lecha
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid