Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la ruptura
Òmnium i l'ANC critiquen la judicialització de la política en l'acompanyament de l'alcaldessa de Berga al jutjat

"Tenir l'estelada no és cap delicte i la Junta Electoral va actuar d'una manera injusta requerint la retirada d'un element identitari per a molta gent, no partidista i per tant no electoral" apunta Jordi Sànchez

05/04/2016 Política

Els presidents d'Òmnium Cultural (ÒC) i l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, respectivament, han acompanyat aquest migdia l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, al Jutjat de la capital berguedana. L'alcaldessa, citada per no haver retirat l'estelada de l'ajuntament de Berga el passat 27S, no ha entrat a declarar. Ambdós presidents han coincidit a fer extensiu el suport de l'alcaldessa al regidor de Vic Joan Coma i a totes les demostracions que està fent el poble de Catalunya per avançar en el procés cap a la independència i que estan sent investigades. "L'acte d'avui és una mostra més de la judicialització per part de la justícia espanyola d'un contenciós polític. Un contenciós polític que emana de l'expressió lliure del poble de Catalunya d'inicar d'una manera clara el procés d'emancipació nacional i que ha de tenir una solució política", ha declarat Jordi Cuixart.

El president de l'ANC, al seu torn, ha fet èmfasi en la quantiat de persones investigades: "És molt important ser conscients que en aquests moments les persones que estan sent investigades són moltes, moltíssimes, no només càrrecs electes sinó també entitats com l'Assemblea, com l'AMI o l'ACM". "Tenir l'estelada no és cap delicte i la Junta Electoral va actuar d'una manera injusta requerint la retirada d'un element identitari per a molta gent, no partidista i per tant no electoral", ha afegit Sànchez. Finalment, Cuixart ha afirmat que "això no va de fer passes enrere, en tot cas va de fer passes endavant" i ha lamentat la "baixa qualitat democràtica de l'Estat espanyol on la separació de poders constantment es veu qüestionada".

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid