Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Després de 23 anys de la mort de Vicent Andrés Estellés

Aquest 27 de març s'ha complert els 23 anys de la mort de Vicent Andrés Estellés, el poeta i periodista nascut a Burjassot el 4 de setembre de 1924, compromès amb l'alliberament nacional dels Països Catalans

28/03/2016 Cultura

Vicent Andrés Estellés és un dels més rellevants personatges del segle XX i de la poesia en català. Considerat el principal renovador de la poesia contemporània, d'ell s'ha dit que és el millor poeta del País Valencià des de l'època d'Ausiàs March i Joan Roís de Corella.

Estellés es va establir de jove a la ciutat de València, on es va aficionar a la literatura amb influències com Baudelaire, Neruda, Verdaguer, Carner Salvat-Papasseit, Rosselló-Pòrcel o Ausiàs March, entre d'altres.

Vicent Andrés Estellés té una obra diversa i molt extensa. Encara que n'és més coneguda la poesia, també escrigué novel·les, obres de teatre, guions de cinema i unes memòries. Els temes centrals de la seua obra són la mort, el sexe, sempre des d'un prisma popular, quotidià, senzill, directe i, fins i tot, vulgar. Tota la seua obra és difícil de catalogar, ja que algunes obres les reelaborava a partir de llibres o anotacions privades, com els "Manuscrits de Burjassot", "Cançoner", o "Mural del País Valencià", dels quals només en publicava fragments o aquells poemes que considerava més adients.

Festa Estellés

Des de l'any 2010 se celebra arreu de les comarques dels Països Catalans la Festa Estellés,  que pretén reivindicar la llengua i la cultura del País Valencià a partir de la figura del poeta valencià. Cada 4 de setembre, coincidint amb el naixement del poeta de Burjassot, a diferents poblacions dels Països Catalans es  porta a terme recitacions de poemes amb actes populars paral·lels.

La Festa Estellés que va instaurar, ara fa 6 anys, Josep Lozano, a imitació del 'Burns Supper' escocès (una celebració escocesa que es fa cada 25 de gener per commemorar el naixement del poeta Robert Burns, 1759-1796).

Valora
Vídeos
Primera Festa Estellés. Alginet 2010.
Vicent Andrés Estellés, vídeo de record
Vídeo de Llibertat.cat en record al poeta valencià Vicent Andrés Estellés amb motiu del 20è aniversari de la seva mort
"A tu ningú no et pot llevar la vergonya" I Vicent Andrés Estellés
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  4. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
  10. El Correllengua i la Franja.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid