Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
Òmnium l'Alguer denuncia al govern sard la consideració de l'alguerès com a "variant de la llengua sarda"

Òmnium l'Alguer denuncia al govern sard la consideració de l'alguerès com a "variant de la llengua sarda" per part d'un Assessor regional

11/08/2015 Llengua

El president d'Òmnium Cultural de l'Alguer, Esteve Campus, ha enviat una carta adreçada al president del Govern Regional de Sardenya  denunciant  l'afirmació de l'Assessora Regional Claudia Firino, quan va incloure la variant catalana parlada a l'Alguer com a part de la llengua sarda. La notícia s'ha difós a través del bloc exllengua.blogspot.com

A l'escrit, Esteve Campus considera que, amb  aquestes afirmacions, l'Assessor representa una "pobre figura de nivell internacional" per al govern de Pigliaru i la seva Junta, a més de recordar la "gravetat" d'aquests fets venint d'un representant públic amb responsabilitats en cultura i polítiques lingüístiques.

Vom a representant d'una entitat social i cultural de la ciutat Campus defensa l'especifitat cultural de l'Alguer i el consens de la comunitat acadèmica respecte a la consideració de l'alguerès com a variant de la llengua catalana, a més de considerar els fets com una "ofensa" pels algueresos.

Per altra banda ha exposat el seu convenciment que el Síndic alguerès està disgustat amb aquesta asseveració però que "per respecte institucional" no ha mosrat aquest disgust publicament, i espera que el president sard (Francesco Pigliaru) rectifiqui i pugui posar a l'assessorament de cultura una persona amb competència i autoritat, capaç d'entendre les peculiaritats de l'illa sarda, incloent les de l'Alguer.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  3. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  4. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. El Correllengua i la Franja.
  9. Les continuïtats de l’independentisme
  10. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid