Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pensar és fàcil per a un “indepe” encara que demani un petit esforç
21/04/2015 Joana Gorina
Joana Gorina Joana Gorina
L’article “Quan ser “indepe” era més fácil” (Bel Zaballa 8.04.2015 a Vilaweb) és una mostra d’aquella mena de pensaments que ens podem fer internament quan estem una mica cansats i en baixa forma, però que no s’haurien d’escriure mai.
Dir que l’independentisme ha sortit de “la seva zona de confort” perquè ara hi ha contradiccions polítiques que no hi eren abans, no és tan sols no tenir ni idea del que és la lluita política, sinó que és una mena d’obscenitat pel desconeixement i la frivolitat que revela.

L’independentisme ha pensat des de fa temps en les qüestions i contradiccions de classe que hi ha dins tot procés d’alliberament nacional, i ja als anys 80 va donar solució a la qüestió del front patriòtic (una opció que tirava cap a la dreta) traçant una línia política d’Unitat Popular que marcava la prioritat organitzativa.

I més recentment (2004) també ha descrit el moment actual com de Ruptura Democràtica per la Independència que vol dir que en aquests moments és possible coincidir amb altres forces independentistes en la mesura que estiguin a favor d’aquesta ruptura política (que també té conseqüències socials importants) que és la independència. Saber fer anàlisis polítiques serioses, entendre què és l’estratègia i què és la tàctica en la intervenció política damunt la realitat demana un petit esforç que pot resultar difícil per a alguns però que fa vergonya exagerar-lo.

Alguns pensaments confusos no s’haurien d’escriure mai.

Valora
Rànquings
  1. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  2. L’època del Neronisme o el capitalisme desfermat
  3. Comunicat de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines arran de la "gira americana" de la princesa Leonor
  4. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  5. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  6. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  7. Neix la Confederació Sindical d’Habitatge de Catalunya
  8. L’Ajuntament de Barcelona convoca una reunió informativa sobre la promoció pública de l’Illa Glòries
  9. Tornen de nou les mobilitzacions de pagesos que fa un any van bloquejar les principals de vies de comunicació
  10. 38 anys sense en Julià Babia "Nen"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid