Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Censura
Denuncien que els “metafalangistes del PSC de Cerdanyola“ esborren un mural pel Sí-Sí

Sectors independentistes de Cerdanyola retreuen la persecució política exercida per l'Ajuntament, a mans del PSC, i acusen el partit de Miquel Iceta de “metafalangistes" per haver arrencat estelades i haver esborrar un mural pel Sí-Sí

21/09/2014 Política

L'eliminació al cap de pocs dies d'un mural artístic a favor de la consulta del 9 de novembre i del Sí-sí ha causat mala maror a Cerdanyola del Vallès, ciutat governada pel PSC i ICV.

Es tracta del mural [foto] que membres de la CUP de Cerdanyola i d'Arran van dibuixar a la paret de la plaça de la biblioteca, mur que correspon a la propietat d'una galeria d'art que havia mostrat el seu acord verbal perquè es realitzés el mural a favor de la consulta.

El dia 7 de setembre es va realitzar el mural, que ràpidament va cridar l'antenció tant de policies locals com d'agents dels Mossos d'Esquadra, als quals se'ls va mostrar la sol·licitud de permís a l'ajuntament. El mural va romandre molts pocs dies intacte, fins que va ser esborrat per una brigada de neteja. A pocs metres, a la mateixa paret, romanen encara pintades de grafiters realitzades fa anys.

"Són metafalangistes, i segurament el PSC més ultra de tot Catalunya"

El fet ha irritat molt les persones que es mouen entorn del moviment independentista a Cerdanyola. Es tracta de l'enèsima vegada que l'Ajuntament governat pel PSC, i actualment amb aliança amb ICV, dedica tots els seus esforços a perseguir els símbols de catalanitat i d'independentisme. Just l'any passat nombroses estelades penjades en fanals i a gran alçada, en el marc de la Diada, van ser retirades com a prioritat de la Brigada de neteja. Una brigada que rep ordres de prioritzar l'eliminació d'adhesius i pintades amb contingut independentista a  la ciutat, mentre encara hi roman simbologia neonazi de fa dècades a les parets de Cerdanyola.

Segons van manifestar membres de la CUP i d'Arran de Cerdanyola el PSC d'aquesta ciutat, molestos per l'acte de censura de l'Ajuntament, el nucli del PSC és el més espanyolista conegut: "Són metafalangistes, i segurament el PSC més ultra de tot Catalunya." Com a exemple, recorden que es  tracta del grup local del PSC més espanyolista, un nucli destacat a Catalunya per haver estat els primers a demanar l'expulsió del diputats "díscols" i catalanistes del Parlament.

Un membre d'Arran ha recorda que el PSC de Cerdanyola, definit per aquests com a PSOE, "s'ha destacat pel seu espanyolisme populista, especialment amb la promoció de fastos com la celebració de la Roja de fa uns anys", celebracions massives que es van convertir en un "espectacle conscient i doctrinari d'espanyolisme", recorden, gràcies a la promoció de l'Ajuntament i de la seva alcaldessa, Carme Carmona.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  3. Risc més esforç és igual a riquesa?
  4. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  5. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid