Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#0RESPONSABLES
"Lluitant contra l’oblit", un llibre sobre l'accident del Metro de València
22/09/2014 Política

L'editorial "Sembra Llibres" ha publicat  el llibre Lluitant contra l'oblit, una obra de no ficció de la periodista de Levante-EMV Laura Ballester sobre l'accident del Metro de València ocorregut el 3 de juliol de 2006, on van morir 43 persones i i altres 47 van resultar ferides.

El llibre remarca que "aquell dia va començar també el calvari de les famílies de les víctimes, que han lluitat de manera incansable per aconseguir l'assumpció de responsabilitats en la gestió del cas i l'esclariment de la veritat". "Vuit anys després, continuen sense respostes i sense responsables", destaca l'editorial.

L’autora ha recopilat, estructurat i condensat la informació “per fer entendre a un públic ampli les causes principals del cas: els antecedents, les conseqüències, l’ocultació de dades, la negligència en el tractament de les proves clau, la manipulació informativa, les contradiccions judicials i els testimonis inèdits”.

El llibre compta amb textos de la presidenta de l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J), Beatriz Garrote, i del periodista Jordi Évole, que va donar projecció al cas a Salvados amb l’especial Los olvidados.

Laura Ballester és periodista del diari Levante-EMV i ha cobert tots els esdeveniments de la tragèdia del Metro de València des del primer moment, i ha estat guardonada amb el premi "Cartellera Turia" d'aquest any precisament pel seu treball de recerca i difusió del cas.

Valora
Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  3. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  4. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  5. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  6. Ressenya de “Lenin i Gramsci”, editat per Joan Tafalla
  7. "Menorca per viure", una crida col·lectiva per una illa viva i amb futur
  8. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  9. Barcelona no pot respirar: continuen les mobilitzacions veïnals contra l’excés de trànsit
  10. Non Casadevall acusa ERC d’haver renunciat a la sobirania i denuncia l’enèsim engany de l’Estat espanyol amb el finançament
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid