Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Irlanda
Preocupant presència de paramilitars unionistes anglesos a Benidorm

A la població valenciana nombroses unionistes nord-irlandesos fan vida com a turistes i ostentació de cartells apologètics de la violència que les autoritats espanyoles obvien

09/07/2014 Política
Imatge de l'unionista Johnny Mad Dog (el gos boig) Adair. Imatge de l'unionista Johnny Mad Dog (el gos boig) Adair.

La revista Interviu descriu en un article com la ciutat alacantina és punt de reunió d'excombatents radicals unionistes provinents d'Irlanda del Nord. A la població valenciana el unionistes que hi romanen com a turistes fan ostentació de cartells apologètics de la violència que les autoritats espanyoles obvien "Per humiliació dels turistes irlandesos, cada 12 juliol marxen pels carrers de Benidorm entre insults a Irlanda, al Papa i a l'Església catòlica." Mitjans com The Gurdian es van fer ressò de la presència d'aquests unionistes violents a Benidorm.

Segons aquest article a Benidorm arriben quatre milions de turistes l'any, entre els quals alguns anglesos unionistes que carreguen amb l'autoria de 40 assassinats. S'hi indica que al novembre va ser vist a Benidormper darre cop l'exparamilitar lleialista nord-irlandès Johnny Mad Dog (el gos boig) Adair. Agents antiterroristes britànics s'hi van posar en contacte, però no per detenir-lo, sinó per advertir-lo que una fracció de l'IRA planejava l'empaitava.

La revista destaca que dues ciutats europees en què els catòlics irlandesos es cuiden molt de sortir a passejar un 12 de juliol Belfast i Benidorm. El motiu és que la ciutat valenciana coneguda com a destí turístic s'ha convertit en la segona casa d'excombatents radicals unionistes, amb els seus propis bars de reunió i les seves marxes paramilitars i apologètiques.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. "Temps de mobilització"
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. “Esquerres”, identitats, tabús.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid