Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Diada
La Marxa cap a la independència arriba fins a Irlanda

"Els catalans que vivim a l'estranger veiem clarament que l’única via per a sobreviure és aconseguir l’estat propi"

04/09/2012 Política

Coincidint amb la Marxa cap la Independència que recorre el Principat durant l'estiu i que culminarà a Barcelona el proper dia 11 de Setembre, la plataforma “Irlanda per la Independència” [Twitter], vinculada a l’ANC, ha organitzat una concentració independentista per la Diada.

El nucli ha convocat els catalans que resideixen a Irlanda i els irlandesos que simpatitzen amb la independència catalana a protestar davant l'edifici més emblemàtic del centre de la capital irlandesa. Es tracta de la General Post Office (Oficina de Correus) i és emblemàtica perquè fou el lloc on s'inicià l'aixecament de pasqua de 1916 que, un temps més enllà, dugué el país a la independència parcial.

La plataforma insta els catalans residents a Irlanda a sortir al carrer per reclamar les llibertats de les terres de parla catalana tot coincidint amb la marxa multitudinària que s’espera a Barcelona. Tal com apunten des de l’organització, "els catalans que vivim a l’estranger estem atents a la situació que viu el nostre país i veiem clarament que l’única via per a sobreviure és aconseguir l’estat propi".

"Som conscients de l’important moment històric que està vivint Catalunya tot obrint les portes cap a la independència i evidentment volem posar el nostra gra d’arena per a que això passi l’abans possible, cal enfilar definitivament el camí cap a la independència", manifesta Irlanda per la Independència, que assegura que des de fora "es veu molt més clar que el procés cap a la independència és ja imparable i la meta final és ja només qűestió de temps“.

En el passat, la comunitat catalana a Irlanda ja ha organitzat altres mostres de solidaritat amb Catalunya, com ara la consulta per la independència celebrada el 2010 o la concentracio del 10-J. Com en anteriors vegades, es pretén donar informació als irlandesos i turistes tot explicant la data en concret, la història de les terres de parla catalana i "mostrar com de prop està el poble català de recuperar la llibertat i esdevenir un estat propi tot decidint el seu futur amb dignitat".

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  4. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  5. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  10. La dignitat no entén de competències
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid