Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espanyolisme
Un regidor del PP de Cardedeu passa a la delació pel mural independentista

La citació judicial dels independentistes s'ha realitzat a partir de la delació d'un regidor del PP a aquesta localitat

05/11/2013 Política

Sis ciutadans de Cardedeu (Vallès Oriental) han estat citats a declarar per haver pintat el mural independentista que l'Ajuntament del poble havia esborrat coincidint amb la Festa Major durant el mes d'agost.

Aquests sis independentistes vinculats a la CUP de Cardedeu estan citats al jutjat de Granollers el proper 20 de novembre.

La citació arriba després que el regidor al consistori pel Partit Popular (PP) Jaime Gelada hagi presentat en nom del partit espanyolista una denúncia a la comissaria dels Mossos de Granollers. L'argument del regidor del PP és que ha realitzat la denúncia perquè el mural independentista és un acte d'"incivisme".

Un mural històric que irrita l'espanyolisme

La pintada del mural independentista recuperat es va realitzar el passat 8 de setembre. En la realització del mural van participar-hi unes 300 persones del poble. L'Ajuntament, governat per CiU i PP, va fer esborrar el mural històric el primer dia de la Festa Major, el passat 14 d'agost.

Dies més tard, com a resposta de l'espanyolisme ultra, es va convocar per les xarxes socials una iniciativa per pintar-hi a sobre una bandera espanyola, però la convocatòria va quedar en res després de la gran mobilització del poble que es mostrava disposat a defensar el mural.

A conseqüència de la polèmica actitud de l'Ajuntament en esborrar el mural, l'alcaldessa Calamanda Vila (CiU) va ser xiulada durant el pregó de la Festa Major. Llavors va reconèixer que fou "inoportú" iniciar les obres el mateix dia de la festa i va dir que creia que s'iniciarien al setembre.

D'altra banda, l’Ajuntament de Cardedeu a editar i distribuir un full informatiu especial per justificar la decisió d’esborrar el mural que hi havia al mur de l’entrada oest per la carretera de Granollers (C-251).

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  6. La catalanofòbia espanyolista
  7. Un cas peculiar de colonialisme interior: l’explotació espanyola dels Països Catalans
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid