Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
GIBRALTAR
Noves provocacions espanyoles a Gibraltar

Un vaixell espanyol escortat per patrulleres de la Guàrdia Civil fa un mapa del fons marí gibraltareny i provoca un incident amb la Royal Navy i la policia de Gibraltar. Aquestes noves provocacions poden ser una reacció del Regne d'Espanya al primer partit oficial de la selecció de Gibraltar que ha aconseguit la seva admissió a la UEFA després de desenes d'anys de boicot espanyol

20/11/2013 Internacional

Dos patrullers de la Guàrdia Civil van acudir ahir al matí a donar protecció a un vaixell oceanogràfic espanyol que es va veure assetjat per embarcacions de Gibraltar quan realitzava els seus treballs (fer un mapa dels fons marí del Penyal) en aigües gibraltarenyes. Segons testimonis presencials, els britànics van arribar a mobilitzar avui fins a set vaixells al voltant del vaixell espanyol .Els fets van començar ahir quan el vaixell d'investigació "Ramón Margalef " pertanyent a l'Institut Oceanogràfic Espanyol va sortir, passades les quatre de la tarda, del Port d'Algesires i es va endinsar en aigües territorials de Gibraltar i sobre les que el Regne d'Espanya reclama també la sobirania .

Després de ser detectada la presència del vaixell en les proximitats del Penyal, una patrullera de la Royal Navy es aproximar al lloc per advertir-lo que es trobaven en aigües gibraltarenyes al que el capità del "Ramón Margalef" va contestar que estaven fent treballs amb el permís de les autoritats espanyoles. Noves advertències de la Royal Navy van ser contestades pel capità donant les gràcies per la informació, però mantenint el vaixell al lloc triat per a realitzar les cales del fons del mar que formen part del seu treball. Pel que sembla, el vaixell, seguint les instruccions de la Fiscalia de Medi Ambient del Regne d'Espanya, investigava els efectes mediambientals dels abocaments de formigó per part de Gibraltar, que, a finals de juliol, va llançar uns 70 blocs en aigües de l'istme.

El vaixell es va mantenir a la zona durant unes set hores i al seu voltant es van concentrar inicialment la patrullera de la Royal Navy “Scimitar”, una patrullera de la Policia de Defensa de Gibraltar i una tercera de la Policia gibraltarenya. Davant d'això, la Guàrdia Civil va anar a donar protecció al vaixell amb tres patrulleres: la “Rio Tormes”, la “Rio Pas” i la “Rio Cedena”. Els britànics van enviar llavors altres quatre embarcacions més al lloc, però el “Ramon Margalef” va continuar amb les seves provocacions fins que, després d'unes vint hores, va decidir tornar a Algesires. Coincidint amb aquest nou episodi, el secretari d'Estat per a la Unió Europea, Íñigo Méndez de Vigo, va assegurar a Brussel·les que el Regne d'Espanya continuarà fent “controls estrictes” al pas fronterer de la Reixa, perquè considera que compta amb l'aval de la Comissió Europea per implantar aquesta mesura contra el contraban de tabac. Aquestes noves provocacions poden ser una reacció del Regne d'Espanya al primer partit oficial de la selecció de Gibraltar que ha aconseguit la seva admissió a la UEFA després de desenes d'anys de boicot espanyol.

 

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  10. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid