Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ESTRET DE GIBRALTAR
Tensió a l'estret de Gibraltar

Divendres passat diversos militars marroquins van desembarcar al penyal d'Alhucemas, ahir es va suspendre una missa “en contra dels controls a la frontera de Gibraltar” i diumenge arriba el destructor britànic HMS Dragon per patrullar i defensar les aigües gibraltarenyes

15/11/2013 Internacional

Aquests dies hi ha certa tensió a l'estret de Gibraltar. Segons fonts militars espanyoles, diversos militars pertanyents a la Marina Reial del Marroc, van desembarcar el passat divendres al penyal d'Alhucemas i obligaren a la paralització de les obres d'una pista d'helicòpters de l'exèrcit espanyol.

D'altra banda ahir finalment no es va a realitzar la litúrgia d'oració conjunta que havia convocat el bisbe de Gibraltar a la frontera hispano-gibraltarenya en contra dels desmesurats controls policials espanyols. El bisbe gibraltareny afirma que les “interpretacions polítiques i esbiaixades” que han “tergiversat el sentit religiós de l'acte” han fet que es desconvoqués. La realitat és que l'acte havia estat durament criticat per les autoritats espanyoles.

Finalment, el proper diumenge arriba a Gibraltar el destructor britànic HMS Dragon on "portarà a terme una patrulla de seguretat marítima al voltant del Penyal" i el dia anterior possiblement també arribarà al port gibraltareny el submarí nuclear Triumph (aquesta arribada no serà anunciada oficialment com passa amb totes les arribades dels submarins nuclears).

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  4. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Es presenta el llibre "La moguda juvenil a la Prosperitat. 1980-2000"
  10. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid