Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
4t aniversari de la consulta d'Arenys sota l'horitzó de referèndum pel 2014

El municipi aplega una assemblea oberta per proposar accions que garanteixin el referèndum sobre la Independència

13/09/2013 Política
Agustí Barrera (CUP) votant a la consulta d'Arenys de Munt el 2009 Agustí Barrera (CUP) votant a la consulta d'Arenys de Munt el 2009

Coincidint amb el 4t aniversari de la primera consulta a Arenys de Munt, els impulsors de la Coordinadora Nacional de la Consulta sobre la Independència, que va coordinar el procés de consulta sobre la independència a 554 municipis, han convocat una assemblea oberta a la sala municipal de la població, amb l'objectiu de proposar una mobilització ininterrompuda, per garantir la celebració del referéndum sobre la independència “sí o sí”, amb o sense acord amb l’estat espanyol, el 2014.

La Coordinadora proposarà que se celebri l’any 2014. Preferentment el diumenge 14 de setembre de l’any 2014, dies abans del referèndum d’Escòcia i dies després de l’11 de setembre. I que el resultat sigui oficial i vinculant des del punt de vista polític: en cas de guanyar l’opció del sí el Parlament s’ha de comprometre a, després del referèndum, declarar la independència.

Pel que fa a la pregunta, considera que ha d'ésser una i clara sobre la independència amb dues possibles respostes també clares: sí o no, perquè es pugui assolir un resultat democràtic clar i concloent que es pugui implementar.

Territori lliure i sobirà

L'any passat, Arenys de Munt va reempendre el protagonisme de les consultes amb la presentació d'una moció que declarava el municipi territori lliure i sobirà

Sí a la Independència

Avui fa quatre anys els arenyencs van dir sí a la independència amb un 96'40% dels vots emesos a la primera consulta popular que va obrir la revolta de les consultes independentistes.

Els resultats de la primera consulta va ser  2569 vots favorables al SÍ, 61 vots al NO, 12 vots nuls i  29 vots en blanc.

La guspira que va encetar la revolta de les consultes va ser iniciada per la CUP d'Arenys de Munt i pel Moviment Aranyenc per l'Autodeterminació. Durant aquell dia del 2009 l'afluència de votants a la consulta popular va superar totes les previsions de l'organització, que al mignida donava dades de participació de 1.693 persones, un 25,98% del cens, una participació que superava de llarg la dels últims comicis celebrats a la població, com les eleccions europees, catalanes i el referèndum de l'Estatut.

Malgrat la provocació i les amenaces dels grups feixistes, emparats per la Delegació governamental i la justícia espanyola, la consulta es va poder portar a terme amb normalitat. Els falangistes vinguts amb autocars van abandonar d'Arenys de Munt, foragitats amb crits de "fora, fora."

L'alegria i l'emoció van envair Arenys de Munt ara fa tres anys, envoltada d'un fort desplegament policial i una gran quantitat de mitjans acreditats per cobrir l'esdeveniment.

Arenys de Munt va viure el 2009 una jornada que va fer història i que va encendre l'espurna de les consultes independentistes. Només quatre anys després, la societat ha seguit el seu gest i ha demostrat al món la seva voluntat sense paliatius d'emprendre el camí cap a la independència. La manifestcaió del 10 de juliol de 2010, la manifestació de l'11 de Setembre de l'any passat i la Via de Catalana cap a la Independència defineixen aquesta voluntat del poble català de fer via cap a la seva llibertat.

Valora
Vídeos
[Consulta Arenys de Munt] Roda de premsa de la CUP
Primera consulta per la independència de Catalunya a Arenys de Munt el 13 de Setembre - Cronicatv
Cançó "Arenys de Munt 2009" Mesclat
Resultats del referèndum per la Independència a Arenys de Munt
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Arxivada la investigació per la crema d’una bandera espanyola a l’escenari de les festes de Sant Narcís
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid