Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
11S
Més de mil persones del ramal nordcatalà de la Via Catalana s'enllaçaran amb el sud de l'Albera

Ahir, centenars de persones van formar una cadena humana al centre de Perpinyà com a darrer assaig de la Via Catalana

11/09/2013 Política

El tram de la cadena Nord, el 722, ja té més de 1000 inscrits. Així es pot afirmar que la Via Nord de la nació està assegurada. La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha treballat amb els casals i amb totes les associacions nordcatalanes per tal de fer la via plegats.

Dolors Serra Kiel, viuda de Josep de Calassanç Serra, Cala, històric militant de l’independentisme radical exiliat des del 1979 i que va morir el 2011, serà la persona encarregada a enllaçar-se amb el ramal del sud de l'Albera i esborrar així la frontera. En un primer moment ho havia de fer Teresa Rebull, membre del POUM, resistent a la França ocupada, amiga de Sartre i cantautora tardana. Però Rebull té 93 anys i està una mica delicada de salut. Així que no van dubtar a oferir l’honor a Dolors Serra, va acceptar a la primera.

Darrer assig al peu del Castellet de Perpinyà

Ahir unes 250 persones es van concentrar al Castellet de Perpinyà. A continuació es va realitzar una cadena humana de la Bassa a la Llotja de Mar, o sigui pel centre de la ciutat.

 

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid