Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mitjans públics
Un muralla humana barra el pas als tècnics de TVC que havien de desmuntar la delegació a Perpinyà

Les mobilitazcions en contra del desmantellament de la delegació de TV3 continuaran

31/05/2013 Comunicació

Des de les 9h30 fins a les 18h d'ahir, membres del moviment associatiu nord-català, però també elegits es van anar succeint a la porta de la delegació de TV3 situada a Perpinyà per barrar el pas a empleats de TVC que venien per a desmuntar la delegació a Catalunya Nord.  Ara bé, cap a les a les 16h30 els dos tècnics van rebre l'ordre de Barcelona de tornar sense el material de la delegació de TV3 a Perpinyà.

Les mobilització que s'havia convocat cap a les 10 del matí es va haver d'avançar mitja hora, ja que s'havien rebut rumors que vindrien a desmuntar la delegació. Així ha estat, es van personar un camió davant dels estudis amb tècnics de TVC i els concentrats i no els han deixat entrar a l'edifici.

Fa dos dies representants del món associatiu van ocupar la Casa de la Generalitat a Perpinyà i asseguren que els actes de protesta en contra del tancament de la corresponsalia de TV3 es mantindran. L'acció d'ahir ha estat considerada un petita gran victòria, però a hores d'ara, encara no és segur que hagin aconseguit el seu objectiu.

Mobilització nord-catalana

Recordem que fa uns mesos, una desena d'entitats nord-catalanes van redactar un manifest on demanaven a TV3, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, el Parlament de Catalunya i el Govern de la Generalitat a renunciar a tancar la delegació de TV3 a Perpinyà.

El text reconeixia que la delegació havia assumit "amb un gran professionalisme un paper determinant i destacat per informar, il·lustrar i millorar el coneixement mutu de la ciutadania, amb l'actualitat i les evolucions del territori de banda a banda d'una frontera que s'ha anat esborrant'.

Per la seva banda, un article de l'escriptor nord-català Joan-Lluís Lluís titulat “Autoestima, espai mental i corresponsalies de TV3” a Presència, defensava la necessitat de mantenir la corresponsalia de TV3 a Catalunya Nord. L'escrit deia que “El que importa del mapa del temps de TV3 no és que permeti saber quin temps farà als territoris catalanoparlants que envolten Catalunya sinó que visualitza un espai comú. O, si més no, una possibilitat d’espai comú”  amb el que es guanyava autoestima, per manifestar que amb l'eliminació de la corresponsalia, el mapa conceptual quedaria reduït només al Principat.

 

 

Valora
Rànquings
  1. Mor la històrica militant independentista Blanca Serra i Puig
  2. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  3. Sancionen un membre d'Orgull Agents Rurals per haver tallat l'accès a una base militar espanyola
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  5. El fil que no es pot trencar
  6. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  7. In memoriam Blanca Serra i Puig (1943-2026)
  8. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  9. Blanca Serra: "En política l’adamisme porta a no reconèixer els predecessors d’un pensament o grup: cada grup o partit es creu que ha nascut com una novetat absoluta..."
  10. L’ANC obre el debat estratègic de l’independentisme davant un nou cicle electoral
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid