Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Relligar el país
Gramenet TV ofereix en tres vídeos l'homenatge a Espriu, Estellés i Rosselló-Pòrcel

Avui oferim el vídeo on es recullen les lectures de textos de Vicent-Andrés Estellés

22/04/2013 Cultura

El Grup de cultura del Centre Excursionista Puigcastellar, va organitzar el14 d'abril un acte d'homenatge a tres poetes dels països catalans: Salvador Espriu i Bartomeu Rosselló-Pòrcel en el centenari del seu naixement, i a Vicent Andrés Estellés en el 20è aniversari de la seva mort.

L'acte va consistir en una lectura de poemes i unes cançons a l'auditori de Can Roig i Torres. Gramenet TV ho enregistrar i ha editat tres vídeos, cada un d'ells dedicat a un poeta. Avui fem la difusió del vídeo on es recullen les lectures de Vicent Andrés Estellés.

Relligant la nació

Tot i que d'una manera institucionalitzada cada un dels tres territoris ha declarat any als seus repectius "poetes", ho veiem als actes i la majoria de mitjans, el poble com sempre trenca les fronteres i es se'ls fa seu, relligant la nació.

Així, cal recordar les musicacions de poemes de Salvador Espriu fetes pel cantant de Xàtiva, Raimon, han contribuït molt a difondre la seva obra i segons el mateix Espriu, Raimon cantava els seus poemes com ningú no ho havia fet mai.

Recordem també el poema Països Catalans de Vicent Andrés Estellés

Prendrem la copa de terra
i beurem àvidament
tota la terra i el mar
d'un lent got inacabable.
Beurem el cel i la selva.
Pujarem llargues escales,
els extingits patrimonis,
la queixa de les guitarres,
i mirarem la finestra
i enlairarem la bandera.

Bartomeu Rosselló-Pòrcel, va morir de tuberculosi als vint-i-cinc anys i l'impacte de la seva obra, breu però densa, va ser considerable en els autors joves de la generació de la guerra (Salvador Espriu, Josep Palau i Fabre). Posteriorment, rapsodes i cantants, com Maria del Mar Bonet i Celdoni Fonoll, entre d'altres, han recitat o musicat els seus poemes.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  10. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid