Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Any Espriu-Estellés-Rosselló-Pòrcel
Gemma Pasqual novel·la la joventut de Vicent Andrés Estellés a "Quan deixàvem de ser infants"

Cent anys del naixement dels poetes Espriu i Rosselló-Pòrcel, i el vintè aniversari de la mort d'Estellés

19/02/2013 Cultura

L'escriptora valenciana Gemma Pasqual reinterpreta en l’obra, titulada "Quan deixàvem de ser infants", les diverses biografies del poeta Vicent Andrés Estellés (1924-1993) per construir una història "lírica i intimista" que dirigeix una mirada a la seva joventut i rescata la memòria del poeta de Burjassot.

La novel·la és un repàs dels anys joves del periodista i poeta Vicent Andrés Estellés i de la València del seu temps. Poesia, humor i lluita que apropa els joves a una de les èpoques més significatives i convulses del nostre país i a un dels poetes més importants del segle XX.

Segurament la infantesa és una de les etapes de la nostra vida que, més d'una vegada, recordem amb una certa enyorança. I és que, tret d'excepcions, són uns dels anys més feliços d'una persona: els jocs, la colla d'amics, els primers amors... És sens dubte una etapa que et marca per a tota la resta de la vida, per a les coses bones i també per a les dolentes.

Gemma Pasqual, com a bona coneixedora de l'obra de Vicent Andrés Estellés, s'ha capbussat en les seues memòries i ens ha escrit una novel·la sobre la infantesa del poeta de Burjassot. Una obra ben escrita, amb un llenguatge força entenedor i una idea original per narrar-nos el possible món en envoltà la infantesa d'Estellés.

Una novel·la que aconselle la seua lectura per conèixer la infantesa d'un dels nostres millor escriptors. Una novel·la oportuna per endinsar-se en la vida i obra d'Estellés, ara quan tot just comencen els actes per celebrar el 2013 l'Any Estellés. (Vicent Luna)

 

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  5. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  9. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  10. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid